A magyarok mosási szokásairól készített online kérdőíves kutatást az egyik magyar vegán mosószermárka, több mint 1000 fő megkérdezésével. Kiderült: a legfontosabb szempont a mosószer választásakor a hatékonyság, de a környezettudatosság is egyre hangsúlyosabb. A legtöbb háztartásban hetente többször is dolgozik a mosógép, a válaszadók egyötöde pedig ennél is gyakrabban, naponta mos.
Havonta a legtöbb magyar 2-4 ezer forint közötti összeget költ mosószerre, de a válaszadók negyedének több, mint havi 4000 forintot is megér a tiszta ruha – derül ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet a Sansin magyar vegán mosószermárka készített a magyarok mosási szokásairól májusban, 1048 fő, köztük 1012 nő megkérdezésével.
A Nagy Mosás Kutatás rámutat: a legfontosabb döntési szempont a magyarok számára egy mosószer vásárlásakor a hatékonyság: a válaszadók közel 57 százaléka ezt jelölte meg. Második helyen az szerepel, hogy környezetkímélő legyen (18%), harmadik helyre pedig az ár került (15%).
„A környezettudatosság egyre hangsúlyosabb tényező a vásárlók számára. 82 százalékuk figyel arra, hogy szelektíven gyűjtse a termék flakonját, 67 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy eleve az újrahasznosított csomagolású márkát preferálja. A megkérdezettek 87 százaléka számára az is fontos szempont, hogy állatkísérlet-mentes mosószert használjon” – hangsúlyozza Csegény Zsófia, a kutatást végző Sansin Globe Zrt. ügyvezető igazgatója.
Naponta a válaszadók egyötöde mos, a legtöbben úgy nyilatkoztak: hetente több alkalommal elindítják a mosógépet (68%). A leggyakrabban használt mosási hőfok toronymagasan a 40 fok: 66 százalék használja ezt, a második helyre pedig a 60 fokos mosás került.
Mosószert a megkérdezettek fele havonta vásárol. A legnépszerűbb típus a mosógél (54 százalék használja), és a klasszikus mosóport már a mosókapszula is megelőzi. Kedvelt a mosódió és a házilag készített mosószer is.
A legnépszerűbb kiszerelésnek a 21-40 mosásra elegendő bizonyult (37%), de itt igen nagy a szórás, hasonlóan kedvelt a 41-60 mosásra elegendő (31%) és a több mint 60 mosásra elegendő kiszerelés (29%) is. Az adagolási javaslatra ugyanakkor a válaszadók egyharmada nem vagy nem mindig fordít figyelmet.