Teljesen megújul a közösségi kerékpár-szolgáltatói rendszer jövőre – erről döntött május 28-án a Főváros és a Budapesti Közlekedési Központ. Új mobilapplikáció bevezetése, könnyebben tekerhető kerékpárok, valamint a többszintű árazás és a rugalmasabb használat bevezetése is a tervek között szerepel. A cél az, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően Budapesten még többen kerékpározzanak és a MOL Bubi a főváros közösségi közlekedésének ténylegesen részévé váljon.
A MOL Bubi 2014. évi bevezetése alapjaiban járult hozzá a kerékpározás, mint a városi közlekedési forma népszerűsítéséhez és elfogadtatásához. Máig 2071 almazöld kerékpár állt forgalomba a város 157 különböző pontján. Március 15-től átmenetileg jelképes, havi 100 forintos összegért lehet használni a fővárosi közbringarendszert. A döntésnek köszönhetően az utóbbi hónapokban javultak a mutatók, mára a MOL Bubi regisztrált felhasználóinak száma átlépte a százezret. Bár a járványveszély miatt drasztikusan visszaesett a forgalom Budapesten, még ennek ellenére is jelentősen többen bubiztak, ami azt bizonyítja, hogy van igény a városi kerékpározásra.
A rendszer elindulása óta eltelt idő jelentős tapasztalattal szolgált, és figyelembe véve a felhasználói visszajelzéseket, a BKK készen áll arra, hogy a MOL Bubi új szintre lépjen. Célunk az üzemeltetési költségek csökkentése mellett az elmúlt hónapok javuló tendenciáinak állandósítása, továbbá a felhasználói élménynek és a MOL Bubi működtetési környezetének tartós javulása.
Egyszerűbb bérlés, könnyebb hajtás
A BKK és a Főváros együtt ezért úgy döntött, hogy a hosszú távú célok elérése és a költséghatékonyság érdekében új alapokra helyezi a közbringarendszer üzemeltetését 2021-től. A fejlesztési szándékot a névadó szponzor MOL is üdvözölte, a cég továbbra is aktív partnere kíván lenni a budapesti közbringarendszernek.
A MOL Bubi a következő hónapokban átfogó technológiai megújításon megy majd keresztül. A tervek szerint 2021-től új applikáció támogatná a bérlést, a műszaki fejlesztések során az eddigi szivacstömlős helyett fújt gumi és okoslakat kerülne a kerékpárokra. Mindemellett a szolgáltatás díjrendszere is teljes egészében megújulna annak érdekben, hogy a közösségi közlekedési bérlettel rendelkezők különleges kedvezménnyel vehessék igénybe a szolgáltatást.
A MOL Bubi nagy értékkel bír a fővárosiak számára. Budapest városvezetésének és a Budapesti Közlekedési Központnak eltökélt szándéka, hogy a közösségi közlekedés részarányának növekedése mellett a kerékpáros közlekedés is népszerűbbé váljon. Sőt, ez utóbbi a közösségi közlekedés integráns része legyen, azaz a különböző közlekedési módok kombinálása során, miközben az utasok átszállnak egyik járműről a másikra, a MOL Bubi is versenyképes választásként szolgáljon.