A termékkezelés a webáruház-alkalmazások legfontosabb eleme, ennek könnyű használhatósága, felhasználóbarát viselkedése dönti el, hogy a webshop-alkalmazás mennyire lesz népszerű vagy sikeres. Ebben a cikkben a termékkezeléshez kapcsolódó funkciókat tekintjük át részletesen.
Termékalapadatok, – képek, – leírások, – információk
A termékkezelésnél nagyon fontos az adminisztrációs felület, minél egyszerűbben lehessen a termékek adatait a rendszerbe feltölteni vagy módosítani. A jobb szoftverek lehetőséget biztosítanak a csoportos vagy listás módosításra, alkalmasak adatkapcsolatra (export/import) más szoftverekkel. A rövid termékleírásokon kívül az alkalmazásnak képesnek kell lennie részletes termékleírások, fényképek, sőt, akár videó feltöltésére is.
További adatok, melyek bevitelére szükség lehet:
– Nettó és bruttó árak, áfa információk
– Mennyiségi egység, minimálisan vagy maximálisan rendelhető mennyiség
– Tömeg- és súlyadatok, szállítási információk
– Egyéb adatok
Információk feltöltése
Egy webáruháznál létfontosságú a jó minőségű fotó, termékvideó, ezért az sem mindegy, hogy ezeket mennyire egyszerű a rendszerbe feltölteni. A kép- és videófájlok ráadásul igen nagy tárhelyet foglalnak el, ezért az is fontos lehet, hogy a már feltöltött képeket másik terméknél is fel lehessen használni.
A csoportos képfeltöltés, az adatok importálása nagyban megkönnyítheti a munkát.
A termékstátuszok, a termékváltozatok, kapcsolódó vagy helyettesítő termékek, egyéb termékparaméterek beállítási lehetőségei szintén növelik a vásárlói élményt. Ez utóbbihoz hozzájárulhat az is, ha a vevőnek lehetősége van értékelést adni, megjegyzéseket fűzni a vásárláshoz.
A webáruház marketingfunkciói
A webshop-alkalmazásnak alkalmasnak kell lennie az akciók, kampányok, up-sell, down-sell, cross-sell és utóajánlatok kezelésére. Az utóajánlattal a kosárérték a rendelés véglegesítése után, a fizetés előtt növelhető, például egy kapcsolódó termék speciális áron történő felajánlásával.
A kedvezmények közül a mennyiségi kedvezménnyel sokszor találkozhat mind a hagyományos, mind az internetes kereskedelemben. Egy jó webshop-alkalmazásnál ezt termékenként be lehet állítani. Az Unas webáruházrendszerében viszont még az egyes vásárlói csoportoknak akár egyéni árakat is lehet adni.
A termékcsomagok összeállítását is gyakran használják a magasabb kosárérték elérését célzó marketingeszközként, így a webshopnak a csomagok kezelésére is alkalmasnak kell lennie.
Összegzés
Mivel a termékek kezelése a webáruház legfontosabb, leggyakoribb és leginkább időrabló feladata, egyáltalán nem mindegy, hogy a termékkezelés terén milyen kényelmi funkciók, automatizmusok, csoportos műveletek állnak rendelkezésére a hatékonyabb munkához. /X/