Hamarosan újabb helyszínen lehet biztonságosabban kerékpározni Budapesten, a XI. kerületi Villányi úton 1,7 kilométer hosszú kerékpársávot hoznak létre, közvetlenül csatlakozva a már közkedvelt Bartók Béla úti biciklisávokhoz. Az átalakítással az autók által használható forgalmi sávok száma nem csökken.
A nagykörúti munkák befejezésével 2020. május 11-én, hétfőn a XI. kerületi Villányi úton kezdődnek el egy új kerékpársáv kialakításának munkálatai. A Móricz Zsigmond körteret és a Budaörsi utat összekötő új szakasz 1,7 kilométer hosszú lesz, amely a Bartók Béla úti kerékpársávról közvetlenül is elérhető. Ezzel biztonságosabban megközelíthetővé válnak a Villányi út mentén található MOL Bubi gyűjtőállomások, ráadásul az autók által használható forgalmi sávok száma sem csökken.
A Villányi úti kerékpársáv kialakítása régóta szerepel a Főváros terveiben, hiszen eddig is sokan kerékpároztak a Szentimreváros egyik fő útvonalának számító szakaszon. A Fővárosi Önkormányzat folyamatosan figyeli majd az új sávok használatát, azok végleges kialakításáról a tapasztalatok tükrében a többi szakasszal egyszerre, várhatóan nyár végén hoz majd döntést.
Lépésről lépésre
A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy ideiglenes kerékpársávokat alakít ki, ezzel is segítve a járvány terjedésének lassítását, megelőzését. Április elején civil szervezetekkel történő gyors szakmai egyeztetés után elkezdődhetett a munka.
ˇ Első lépésként a Bartók Béla útnak a Móricz Zsigmond körtér és Tétényi út közötti szakaszán,
ˇ második lépésként a Tétényi úton a Bartók Béla út – Etele út között kezdődött el a munka,
ˇ ezt követően az Üllői útnak a Kálvin tér és a Könyves Kálmán körút közötti szakaszán jött létre kerékpársáv,
ˇ majd a Nagykörúton vált biztonságosabbá a biciklizés az Üllői út és a Váci út között.
A mostani fejlesztésekben megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpáros hálózat egységessé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá válik. Az új fejlesztéseknek köszönhetően nemcsak a belvárosban lehet könnyebben biciklizni, hanem a külső kerületekből is könnyebb lesz elérni a belvárosi célpontokat.