2024. 11. 23. szombat

Kelemen, Klementina
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Hírek » Pest megyei hírek » Társadalmi egyeztetés kezdődik a Petőfi híd és a Boráros tér felújításáról

Társadalmi egyeztetés kezdődik a Petőfi híd és a Boráros tér felújításáról

A Lánchíd után a Petőfi híd lehet a következő dunai átkelő a fővárosban, amelynek rekonstrukciójára sor kerülhet. A BKK fontosnak tartja, hogy minél szélesebb körű egyeztetés előzze meg a híd és környezete felújításhoz kapcsolódó tervek kialakítását, ezért ennek folyamatába a lakosságot is bevonva 2020. április 22-én társadalmi egyeztetés indul a Petőfi híd és a Boráros tér átalakításáról. A közlekedési fókuszú kérdésekre adott válaszokat a BKK felhasználja a felújítás előtt készülő tanulmányterv végleges kidolgozásakor.
A Budapesti Közlekedési Központ a bkk.hu/fejleszteseink/tarsadalmi-egyeztetes-petofi-hid-tersege/ oldalon kéri és várja a lakosság véleményét 2020. április 22. és május 12. között a Petőfi híd, a Boráros tér és környezete felújításával kapcsolatban. Az érintettek fejlesztési ötleteit, illetve a jelenlegi állapottal kapcsolatos észrevételeit taglaló kérdésekre beérkező válaszokat a BKK feldolgozza a felújításra vonatkozó tanulmányterv végleges kidolgozásakor. Ez a tanulmányterv lesz az alapja a későbbiekben elkészülő kiviteli terveknek. A vélemények összesítése, feldolgozása és értékelése után a társadalmi egyeztetés eredménye a BKK oldalán elérhető lesz, a tanulmányterv pedig várhatóan ez év őszén jelenik majd meg.

A Petőfi híd és környéke mai ismert kialakítását az 1980-as évek elején kapta. Abban az időben a Petőfi híd volt a térségben az utolsó átkelési lehetőség a Dunán a város és az ország keleti és nyugati fele között. Ehhez igazodva tervezték meg a hídhoz kapcsolódó úthálózatot, amelynek elsődleges célja a közúti gépjárműforgalom minél zavartalanabb kiszolgálása volt. A hídfőkben a gyalogosközlekedés számára aluljárókat létesítettek, a Boráros téren autópályacsomópont-szerű lehajtók épültek, így a híd kapcsolatai és környezete ma már nem felel meg a jó gyalogoskapcsolatokkal bíró, élhető belvárosi tereket létrehozni szándékozó várostervezési elveknek. A beruházás részeként nemcsak a híd, hanem a hozzá kapcsolódó budai és pesti csomópontok környezete is megújulhat, és a térségben tervezett egyéb fejlesztéseket – például a Közraktár utca forgalomcsillapítását vagy a H6-os és a H7-es HÉV fejlesztését – is elvégezhetik.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp