Hatékonyabb távoktatás és távmunka – videó- és online konferencia a Ciscótól,segítség az IBM és a T-Systems munkatársaitól a HTTP Alapítvány közreműködésével
Budapest, 2020. 04. 14. – Az IBM közel 400 önkéntese, valamint a T-Systems biztosít szakmai támogatást a hazai iskoláknak a Cisco által ingyenesen felajánlott Webex videó- és online konferencia szolgáltatásának bevezetésére. A program kezdetben szakgimnáziumok bevonásával indul, de a későbbiekben más oktatási intézmények számára is nyitott lesz: diákok és tanárok ezrei számára szeretnék biztosítani a hatékonyabb és interaktív táv-órák megtartásának feltételeit.
Az IBM a Ciscóval egy olyan globális kezdeményezést indított el, amelynek keretében a cég önkéntesei abban segítenek az iskoláknak, hogy a Cisco jelenleg ingyenesen elérhető Webex szolgáltatását a távoktatásban hasznosítsák. A felhasználók köre napról-napra növekszik, Európában több mint 2 000 iskolában, több mint 200 000 diákot ér el a program, akiket 3 000 IBM önkéntes támogat.
A kezdeményezéshez hazánkban a T-Systems Magyarország és a HTTP Alapítvány is csatlakozott. Az IBM és a T-Systems munkatársai – akik napi munkájuk során szintén ezt a platformot használják a kapcsolattartásra – támogatják a tanárokat az alkalmazás megismerésében és mindennapi használatában. A program ezekben a hetekben számos európai országban indult útjára, köztük Magyarországon. A programhoz csatlakozni a www.suliwebex.hu oldalon megadott kapcsolattartókon keresztül lehet.
A felhőalapú Webex olyan virtuális osztálytermek létrehozását teszi lehetővé, ahol a videókonferencia mellett dokumentumokat és alkalmazásokat is megoszthatnak egymással a résztvevők. A diákok akár előzetes regisztráció nélkül is csatlakozhatnak a Webexen tartott virtuális tanórákhoz. Ez a szolgáltatás alkalmas a napi tanórák megtartásához általános vagy középiskolákban, vagy a kisebb csoportokban zajló felsőoktatási órákon.
A HTTP Alapítvány a digitális oktatás elkötelezett támogatójaként már az eddigiekben is szoros kapcsolatot ápolt az oktatási intézményekkel. Az iNFOTANÁR Mentor Program szakmai közösségére támaszkodva a technikai és módszertani segítségen túl, továbbképzésekkel és tananyagokkal segíti a tanárok munkáját az online oktatásban.
A tervek szerint minden iskolában egy tanár kapja meg az adminisztrátor szerepet, aki hozzáférést biztosíthat a többi kollégának. Az IBM önkéntesek társ-adminisztrátorként támogatják majd az oktatók munkáját, illetve segítenek a tanári kar felkészítésben, és szükség esetén technológiai támogatást nyújtanak. Az április 6-i indulás óta eddig közel 30 iskola jelentkezett a pilot programba.
„Hatalmas öröm számunkra, hogy támogathatjuk a diákokat, tanárokat és ez által a szülőket is, akik számára a digitális oktatással járó változások extra terhet jelentenek. Hatékonyabbak, izgalmasabbak és interaktívak lehetnek a tanórák, a tanárok bármikor megoszthatják a tananyagot számítógépük képernyőjéről. A mostani helyzet még inkább rávilágít arra, hogy az IBM által fejlesztett digitális szolgáltatások milyen hozzáadott értékkel bírnak. Örömmel biztosítjuk mindezt Magyarország számára” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója.
Százkilenc éves története során az IBM számos krízisidőszakot élt át világháborúktól gazdasági válságokig. A vállalat most minden lehetséges erőforrását mozgósítja annak érdekében, hogy a világ eredményesen vegye fel a harcot a COVID-19 világjárvánnyal. Az egészségügytől a pénzügyi világon át a távközlésig számos kritikus infrastruktúra üzemel az IBM digitális megoldásai segítségével. Ezek zavartalan és biztonságos működésének biztosítása mellett a vállalat minden tőle telhető segítséget megad ahhoz, hogy az emberek alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkanapokhoz, például a digitális munkához és oktatáshoz.