Folyamatosan bővül azoknak az útszakaszoknak a száma, amelyeken a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján kerékpársávokat alakít ki a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút. A Bartók Béla út után jelenleg már a Tétényi úton folyik a munka, miközben újabb helyszínekről is döntés született.
A járványügyi veszélyhelyzet miatt sokan keresnek átmenetileg biztonságosabb közlekedési módokat. Ennek és a MOL Bubi árának drasztikus csökkentésének köszönhetően – március 14-től átmenetileg jelképes, 100 forintos összegért lehet használni a fővárosi közbringarendszert – az elmúlt időszakban nőtt a kerékpár-forgalom Budapesten. A kerékpározás a járványügyi veszélyhelyzet idején is megfelelő közlekedési forma, hiszen biciklivel lehet a leginkább minimalizálni az utazás közbeni fertőzés esélyét.
A Főváros kérésére a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút szakemberei áttekintették a főváros kerékpár-közlekedési hálózatának fejlesztési terveit. Meghatározták azokat az útvonalakat, amelyek a város belső területein a biztonságos kerékpározáshoz leginkább hiányoznak, és ahol a lecsökkent gépjárműforgalom lehetővé teszi, hogy gyors átalakításokkal kerékpársávokat hozzanak létre. A felmerült helyszínekről szakmai egyeztetések után, külön-külön születik döntés.
A szakemberek azonnal elkezdték az átalakítások megtervezését, ezért már a hónap elején elindulhatott a kivitelezés. Első lépésként a Bartók Béla úton alakítottak ki kerékpársávot, jelenleg pedig a Tétényi úton kezdődnek el a munkálatok. Ezzel párhuzamosan a Fővárosi Önkormányzat további helyszínek bevonásáról is döntött, így hamarosan az alábbi útszakaszokon is biztonságosabban lehet majd biciklivel közlekedni:
- a Bartók Béla út Móricz Zsigmond körtér és Tétényi út közötti szakaszán, amely már használható,
- a Tétényi útnak a Bartók Béla út – Etele út közötti részén,
- az Üllői útnak a Kálvin tér és a Könyves Kálmán körút közötti szakaszán,
- a Baross utcában a Kálvin tér és az Orczy tér között,
- illetve a Rákóczi úton.
A szakemberek folyamatosan gyűjteni és elemezni fogják a forgalommal, a közlekedésbiztonsággal és a járványügyi helyzettel kapcsolatos információkat. Ha a későbbi tapasztalatok kedvezők lesznek, a kialakított sávok egy része a járvány után akár véglegessé is válhat.