Az első szavak mindenképpen a köszöneté kell, hogy legyenek: a Jobbik tiszteletteljes háláját fejezi ki a következő nemzedékek sorsát a kezükben tartó tanároknak! Ezekben a percekben is keményen dolgozik sok tízezer elhivatott pedagógus azon, hogy a koronavírus-járvány pusztításának következményeit a lehető legkisebbre csökkentsék a közoktatás területén. Olyan módszertani kihívásoknak kell megfelelniük, amelyek alapjaiban különböznek az eddig bevett gyakorlattól.
Egy ország jövőjét, sikerességének kulcsát a járvány után is a kiművelt emberfők sokasága fogja jelenteni. Ebben az „új világban” az oktatáspolitika mindenkori döntéshozóinak is rá kellene döbbenniük arra, hogy csakis a tudásra, a kreativitásra és az együttműködésre alapozott társadalmak nyerhetik meg a civilizáció és a katasztrófa közötti versenyfutást. A digitális átállás óriási erőfeszítéseket követel tanártól, szülőtől, diáktól, és ehhez joggal várnak el minden szóba jöhető segítséget az államtól.
Tiszteletet és támogatást a pedagógusoknak!
Sajnos, nem mehetünk el szó nélkül a milliónyi diák, valamint a tanáraik és szüleik életét megkeserítő hibák mellett sem! Március 16-án lépett életbe a magyar közoktatásban a tantermen kívüli digitális tanrend. Az állami fenntartású intézményekben rendelkezésre áll az állami forrásokból elképesztő módon fölpumpált KRÉTA rendszer. A néhány napos tapasztalat már rávilágított arra, hogy a rendszer fejlesztésére, fenntartására elszórt közpénzmilliárdok, valamint Czunyiné Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos szerintünk alig látható tevékenysége nem volt elegendő egy működő és felhasználóbarát rendszer kimunkálására. Úgy tűnik, hogy a rendszer egyedül arra alkalmas, hogy a fenntartó ellenőrizhesse a pedagógusok munkavégzését.
Most, amikor a járvány miatt pedagógusnak, diáknak, szülőnek használnia kellene ezt a felületet, akkor azt tapasztalják, hogy körülményes a belépés, lefagy a rendszer vagy csak hibaüzenetet küld, ha a tanár próbál üzenni, azt nem küldi el és még sorolhatnánk. A rendszer instabil ekkora terhelés mellett, arról nem is beszélve, hogy annyira primitív, hogy videók és hanganyagok fel- és letöltésére is alkalmatlan, pedig ezek megkönnyítenék a digitális oktatást.
A Diákparlament is kritikával illette a rendszert, mondván: az állami forrásokat valóban a fejlesztésekre kellett volna fordítani, és már régen át lehetett volna állni a digitális oktatásra. A kormányzat felelőtlen egy helyben topogását bizonyítja az is, hogy a tankönyvpiac államosításakor kigolyózott Mozaik Kiadó által fejlesztett digitális tananyagokat teszi most ajánlottá.
Hol van a kormányzat által kifejlesztett tananyag?
Hová tűntek a közpénzmilliárdok?
Fölszólítjuk Kásler Miklóst, az EMMI miniszterét, hogy minél előbb adjon választ ezekre az égető kérdésekre, és állítsa meg a magyar tanulók elszigetelését a digitális tananyagoktól, tegye használhatóvá a Krétát!
Ander Balázs, a Jobbik alelnöke
Csányi Tamás, a Jobbik országgyűlési képviselője