A főváros pezsgő éjszakai életére, az ezzel párhuzamosan folyamatosan növekedő forgalomra való tekintettel március 13-tól pénteken és szombaton még egy órával tovább, éjjel fél kettőig közlekedik az M2-es és az M4-es metró. A fejlesztésnek köszönhetően a BKK és a BKV kényelmes közlekedési lehetőséget nyújt az utazóknak, egyúttal a metróval párhuzamos éjszakai buszjáratok racionalizálásával tehermentesíti a környezetet is. A BKK a felmerülő igények figyelembevételével folyamatosan törekszik az éjszakai közlekedés korszerűsítésére: a két említett metróvonalon már 2017 decembere óta tovább jár a metró, a közelmúltban növelték a reptéri buszok üzemidejét és az 1-es villamos meghosszabbított vonalán is 0-24 órás közlekedési szolgáltatást nyújtanak.
Budapest éjszakai hálózatának fontos eleme a hétköznapi menetrendhez képest péntek és szombat éjszaka már jelenleg is egy órával tovább közlekedő M2-es és M4-es metró. A kedvező tapasztalatokra való tekintettel most ez a szolgáltatás bővül tovább: március 13-tól még egy órával tovább járnak a metrók, ezáltal a belvárosi állomásokról körülbelül fél kettőkor indulnak az utolsó szerelvények végállomásaik felé. Éjszaka a metrók 10-15 percenként követik majd egymást. A fejlesztéssel a főváros éjjeli közlekedési hálózata alapjában nem változik, mindössze azok az éjszakai buszok nem indulnak a jövőben, amelyek a metróvonalak feletti egy-egy nagy forgalmú szakaszon sűrítő járatként biztosították a komfortosabb közlekedést. Az éjszakai metróközlekedés a vele párhuzamos, említett buszindulásokat teljes mértékben és jobb minőségben váltja ki, hiszen a metró kényelmesebb, biztonságosabb, kiszámíthatóbb utazást kínál, ráadásul csökken a károsanyag-kibocsátás, a környezeti és a zajterhelés.
Hétről hétre közel 250.000 járatindulás biztosítja a főváros közösségi közlekedését, amelynek mintegy másfél-másfél százaléka az M2-es (3900), illetve az M4-es metró (3600) indulásainak száma egy héten. A március 13-ai fejlesztés 40 többletindulást jelent heti szinten. Ezzel pénteken és szombaton a metrók összesen körülbelül 180 kilométerrel többet tesznek majd meg, mint eddig. Mivel a párhuzamosan közlekedő belvárosi, sűrítő éjszakaibusz-járatok említett indulásait a metró üzemidő-bővítése kiváltja, az üzemidő-bővítés nem jár többletköltséggel. A felmerülő többlet karbantartási munkákat a BKV Zrt. elsősorban a munkabeosztás átszervezésével oldja meg. Hasonlóképp a járművezetők beosztását is átstrukturálják, ehhez kapcsolódóan pedig érdemes megjegyezni, hogy az M4-es metró szerelvényei 2016 óta automata vezérléssel közlekednek. A BKK és a BKV metróüzemidő-bővítéséhez hamarosan csatlakozik a MÁV-HÉV Zrt. is, ezáltal a kötöttpályás, zöld szolgáltatásfejlesztés térben is kibővül majd.