Az Y generációhoz tartozó fiatalok 73 százaléka többet költene fenntartható megoldásokra a higiénia terén is. A vendéglátó és szállodaipari szolgáltatók versenyképessége a fenntartható, „zöld” higiéniai megoldásokon is múlik.
Budapest – 2019. december 9. Kutatások szerint a most munkába álló huszonévesek eltérő elképzelésekkel és elvárásokkal rendelkeznek nem csak a munkahelyük kiválasztásakor – amely esetben szintén a fenntarthatóságot szem előtt tartó cégeket preferálják – hanem a higiéniát illetően is. A Nielsen piackutató adatai[1] szerint e generáció 73 százaléka hajlandó lenne többet fizetni a fenntartható árukért és szolgáltatásokért ezen a területen is. A fenntarthatóság üzenete a versenyképesség megőrzésének egyik faktora lehet a fiatal generáció tagjait kiszolgáló vállalkozások számára is.
Több kutatás is hangsúlyozza, hogy mennyire fontos szempontként fogalmazódik meg az egészséges táplálkozás, társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság az egyre nagyobb vásárlóerővel rendelkező millenniumi generáció vásárlási döntéseiben. Olyan termékeket és szolgáltatásokat keresnek, amelyek teljesítik a fenntarthatósági irányelveket, például az erőforrások felelősségteljes felhasználása terén, a „tervezés, csökkentés, újrafelhasználás és újrahasznosítás” elvet. Ahhoz, hogy egy cég meg tudjon felelni ezeknek, a teljes ellátási láncában át kell gondolni a termékek tervezésének és gyártásának folyamatát. Ez igaz a professzionális higiénia területére is.
Versenyképesség: fenntarthatóságot szem előtt tartó partnereken is múlik
Ha a higiéniai termékek végfelhasználóinak teljes körét nézzük, a felmérés szerint 66 százalékuk szintén hajlandó lenne többet áldozni fenntarthatóbb árucikkekre és szolgáltatásokra1, amelyek például kevesebb energia, víz felhasználásával, illetve káros vegyi anyag felhasználása nélkül készülnek, egyben érvényesítik az újrafelhasználás szempontját is. A legtöbb vendéglátóegységben, étteremben, hotelben vagy akár stadionokban, közintézményekben és persze a munkahelyeken, irodákban nagy mennyiségben használnak különböző professzionális higiéniai termékeket a tisztítószerektől, a mellékhelyiségekben található kézmosószereken és papíradagoló kézhigiéniai eszközökön keresztül. Hosszabb távon a versenyképesség megőrzésének egyik feltétele is lehet, hogy a professzionális higiénia területén is olyan partnerrel dolgozzon egy vállalat, amely a fenntarthatóságban is élen jár.
Papírtakarékos szalvétaadagoló, zsugorodó folyékony szappan flakon és szalmából készülő papírzsebkendő.