Egerszalók, Hajdúszoboszló és Siófok a legkeresettebb úti célok A Black Friday akció a turizmusban is élénkítő hatású: a Szallas.hu felméréséből kiderült, hogy a válaszadók kétharmada időzíti a szállásfoglalást ekkorra. A nők fogékonyabbak az árengedményekre. A 30-60 százalékos kedvezmény kellően vonzó ahhoz, hogy a szokásosnál távolabbra utazzunk. Ötből négyen nem ajándék céljából, hanem saját részre foglalnak.
A Black Friday alkalmával készített felmérést a Szallas.hu, melyben az akciók turizmusra vonatkozó élénkítő hatását mérték fel. „A válaszadók kétharmada érdekelt a fekete péntek kampányban, a többség egy üdülést, de tíz százalék akár két utazást is ekkor foglal” – ismertette a részleteket Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója. Ötből négyen nem ajándék gyanánt, hanem saját részre foglalnak ilyenkor. Aki mégis meglepetés céljából teszi, jellemzően családtagnak vásárol. 85 százalék wellness és fürdőzés végett választ szálláshelyet.
Az utazni készülők szinte egytől egyig belföldi úti célban gondolkodnak. „A cégcsoportunk tagja, a Szallasguru.hu tavalyi adatai szerint Egerszalók, Hajdúszoboszló, Siófok, Gyula és Hévíz voltak a legkeresettebbek – mondta a vezérigazgató. – Tavaly 6600 szorosára nőtt a foglalások darabszáma az akció ideje alatt, kíváncsiak vagyunk, idén mit tapasztalunk, és hogyan változik a legnépszerűbb úti célok toplistája.” A válaszadók 43 százaléka egyébként legfeljebb száz kilométert, ötből egy pedig kétszáz kilométert hajlandó utazni. A 30-60 százalékos árengedmény jellemzően kellően vonzó ahhoz, hogy a szokásostól akár távolabbi településre essen a választás. Tízből csupán egy vendég nem hajlandó a jelentős árcsökkentés mellett sem többet utazni.
Az akciót megelőzően a válaszadók 46 százaléka spórol és inspirálódik, hogy milyen lehetőségek vannak, így az árengedmény napján célirányosan keres. Csupán 2 százalék azoknak az aránya, akik az akcióvadászat miatt szabadságot vesznek ki. „A nők nagyobb arányban érintettek, közülük 86 százalék foglal szállást a fekete pénteken, míg a férfiak esetén 41 százalék a vásárlók aránya” – árulta el Szigetvári József. A felmérés szerint a legnagyobb érdeklődést a 36-45 éves korcsoport és a vidéki kisvárosban élők mutatják.
KERETES
A Szallaguru.hu tavalyi Black Friday kampánya szerint a top 10 belföldi úti cél:
1. Egerszalók
2. Hajdúszoboszló
3. Siófok
4. Gyula
5. Hévíz
6. Demjén
7. Mátraháza
8. Sümeg
9. Velence
10. Balatonfüred
A Szallaguru.hu tavalyi Black Friday kampánya szerint a top 10 külföldi úti cél:
1. Prága (Csehország)
2. Róma (Olaszország)
3. Bad Kleinkircheim (Ausztria)
4. Falkert (Ausztria)
5. Faliraki (Görögország)
6. Sveti Vlas (Bulgária)
7. Michalowice (Lengyelország)
8. Lisszabon (Portugália)
9. Calella (Spanyolország)
10. Heilingenblut (Ausztria)