A tökéletes online marketing stratégia felállítása rendkívül komplex feladat. Sikeres pedig csak akkor lehet, ha előkészítése alapos és körültekintő. Kialakítása több lépcsőből áll, amelynek egyik foka a piacon lévő versenytársak elemzése.
Egy jól felépített online marketing stratégia révén a megkeresések száma és ezáltal a későbbiekben a vásárlások száma is garantáltan növelhető. Az online térben azonban a siker nem olyan magától értetődő, hiszen egy adott területen számos vállalkozás tevékenykedik, így meglehetősen nagy a konkurencia. A versenytárs elemzésnek köszönhetően azonban rengeteg hasznos információhoz juthat egy vállalat, amelyeket ha jól használnak fel, jelentős fejlődést érhetnek el.
A Drive Online Marketing egy megfelelően kialakított online marketing stratégia segítségével elősegíti vállalkozásod számára a sikert, amely a növekvő értékesítésben, a jobb eredményekben nyilvánul meg. Vagyis maximálisan segít feltérképezni még a rejtett potenciálokat is.
Mit értünk konkurencia elemzés alatt?
A vállalkozás számára nagy előnyt jelent, ha pontosan ismeri a versenytársainak a honlapját, valamint az online kommunikációját. Ezt követően ugyanis könnyebben meghatározható, hogy mely pontokon és miként érhető el az, hogy az adott vállalkozás felülmúlja a konkurens cégeket. A versenytárs elemzés segít definiálni az alapvető szolgáltatási színvonalat, a versenytársak erősségeit és gyengeségeit, valamint hogy hol találhatóak piaci rések, amelyeket meghatározva a vállalkozás az előnyére tud fordítani. Ez a differenciálás pedig több vásárlót, és ezáltal megnövekedett bevételt eredményez.
Mivel az online térben a verseny folyamatos és kiélezett, a konkurencia elemzés nem csak az új vállalkozások, piaci belépők számára fontos, hanem azoknak a cégeknek is, akik akár már régóta aktívan tevékenykednek.
A versenytárs elemzés menete
Az elemzés komplex, több területre terjed ki, ennek köszönhető, hogy a végeredmény a vállalkozás számára segíthet kitűnni a piaci résztvevők közül. Természetesen csak abban az esetben, ha a megszerzett információkat megfelelően sikerül felhasználni.
Mivel komplex vizsgálatról van szó, több lépcsőből áll. Fontos része a versenytársak azonosítása, azok honlapjának elemzése, az értékesítési előnyök meghatározása, valamint a versenytársak social media tevékenységének és a megjelenésének feltérképezése a Google keresőben.
Fontos, hogy egy vállalkozás ne csak a saját tulajdonságaival legyen tisztában, hanem pontosan ismerje a konkurens cégek viselkedését is a piacon, a versenytársaik rangsorát és azok marketing tevékenységét, hogy ezeket az információkat elemezve az előnyére tudja kovácsolni. A versenytársak alapos ismerete felbecsülhetetlen érték egy vállalkozás számára, mindemellett pedig a hatékony online marketing stratégia egyik alapköve. /X/