A budapesti Katona József Színház jóvoltából a mi társulatunk is kivehette részét az elmúlt hetek legnépszerűbb kihívásából: mi is kipakoltunk a Tetris Challenge apropóján, mutatjuk, hogyan zajlott – videóval!
Fotó: Kövér Tibor
Sokan emlékszünk még gyerekkorunkból az összeillesztgetős játékra, aminek modern, továbbfejlesztett változataival az okostelefonjainkon is találkozhatunk. Az egész ország felkapta azonban a fejét, amikor a jó öreg tetris nem a megszokott látványban kezdett el megjelenni. Emberek fekszenek a földön, különböző tárgyak vannak mellettük és mindezt felülnézetből látjuk: a Tetris Challenge lényege tulajdonképpen megegyezik gyermekkori játékunk lényegével; összeillesztgetjük a darabokat.
Sok szakma és intézmény csatlakozott a kihíváshoz, a színházi életben pedig talán az egyik legérdekesebbnek bizonyult a kezdeményezés. A budapesti Katona József Színház (aminek rendezője, Székely Kriszta idén Edward Albee: Nem félünk a farkastól című drámáját rendezte a miskolci teátrumban) minket jelölti ki a kihívás folytatására, mi pedig álltunk elébe!
Nem sokat törtük a fejünket, melyik előadás díszletét fogjuk lefektetni a színpadra, hiszen egyértelmű volt, hogy eddig bemutatott darabjaink közül a Don Juan díszlete az, ami rendkívül érdekesen mutathat síkra fektetve, felülnézetből. A csaknem kétszáz cső, melyekkel az előadás alatt alakítják a teret, Slárku Anett terveinek köszönhető, aki megálmodta a Don Juan díszletét. Azt tudtuk, hogy az összes cső nem fektethető le a színpadra, így csak néhány darab jelenik meg a színpadon, mellette pedig a szorzószámot is feltüntettük, hogy abból a típusú csőből pontosan hány darab van a díszletben.
Természetesen nem maradhattak ki a kellékek sem (melyek közül az egyik, bizony, egy valódi hal), művészeinken kívül pedig minden olyan kollégát felsorakoztattunk, akik nélkül nem valósulhatna meg az előadás estéről estére: ügyelő, súgó, színpadmester, rendezőasszisztens, díszletező, hangosító, világosító, kellékes, zeneszerző, öltöztető, fodrász. A már említett szorzószámot pedig az énekkar és műszaki kollégáink mellett is megtalálhatják.
Ha nem is egy Miskolci Balett-nehézségű, de egy apróbb koreográfia itt is szükséges volt, hogy minden és mindenki oda kerüljön, ahova kell. Hajdufi Péter és Kövér Tibor pedig gondoskodtak róla, hogy az egész procedúra, befekvés-bepróbálástól a kép elkészültéig mozgóképes verzióban is rögzítve legyen, íme:
Köszönjük a budapesti Katona József Színháznak a lehetőséget, a mi kihívottunk pedig a Kecskeméti Katona József Színház!