2024. 12. 27. péntek

János
1 EUR 412 HUF
1 GBP 497 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Mozaik » Ne maradj ki, ne maradj le

Ne maradj ki, ne maradj le

Az Always és a Magyar Vöröskereszt országos kampánya a mélyszegénységben élő lányok megsegítésére

 Az Always és a Magyar Vöröskereszt májusban indította közös kampányát Lányból Nővé címmel, hogy segítse azokat a hátrányos helyzetű fiatal lányokat és nőket, akik számára – anyagi okokból – nem elérhetők az alapvető női intim higiénés termékek.  
A közel 18 millió forint értékű adományt a szervezet a mélyszegénységben élő fiatal lányok megsegítésére fordítja.

A Lányból nővé kampány központi szakmai rendezvényén regionális szinten – Borsod-Abaúj –Zemplén megye, Hajdú-Bihar megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye szakembereinek bevonásával – értékeljük a programon szerzett tapasztalatokat.  A sajtó munkatársai számára is nyilvános munkakonferenciát 2019. október 21-én 10.30-tól tartjuk Miskolcon, a Megyeháza Dísztermében. Szeretettel meghívjuk az újságírókat a téma feldolgozására!

Vágóképek készítésére biztosítunk lehetőséget az alsózsolcai Herman Ottó Általános Iskolában (3571, Alsózsolca, Kassai út 23.) 2019. október 18-án az 5. óra elején (11:50) Kérjük, tartsák tiszteletben a diákok személyiségi jogait, lehetőleg arcuk megmutatását kerülve fotózzák őket annak ellenére is, hogy a szülőktől hozzájárulást kértünk a felvételek készítéséhez!

Világszerte fiatal lányok és nők milliói hiányozhatnak az iskolából és később a munkából is, mert családjuknak nincs pénze az alapvető női higiénés termékekre. Különböző kényszermegoldásokkal – régi rongyokat, papírt használva –, így fertőzésveszélynek kitéve vészelik át ezeket a napokat.
Az iskolai hiányzás lemaradást eredményez, sokszor ez a tanulmányokból való végleges kimaradás előszobája.

A mélyszegénységben élő kamasz lányoknak komoly pszichés terhet is jelent a nőiességük megélése a menstruációs napok miatt, gyakran beszélni sem mernek a felmerülő gondjaikról.
18 millió forint értékű adományával a Procter&Gamble Always márkája éppen azért állt a Magyar Vöröskereszt kampánya mellé, hogy „a nőiességhez tartozó menstruáció ne akadályozza meg őket iskolai teljesítményükben és céljaik elérésében.” (Krubl Yvette, a P&G kommunikációs menedzsere)

Megyénkben 12 hátrányos helyzetű településen tartunk felvilágosító beszélgetéseket 7. osztályos lányok bevonásával októberben. Az iskolákba Perge Anna védőnő-mesteroktató kíséri el kollégáinkat. A beszélgetések a testi fejlődésről, a higiéniáról és a menstruációval kapcsolatos témakörökről szólnak. Bár sokan menstruálnak közülük, a téma érdekes számukra, és a kérdéseik mellett véleményük van róla.

A 7. osztályos lányok három hónapra elengedő egészségügyi betétet is kapnak, hogy megkönnyítsük számukra a lányból nővé válást, és büszkén vállalhassák ezt a változást.

A #Lánybólnővé kampány során Borsod-Abaúj –Zemplén megyében is egy magabiztosabb és felvilágosultabb generációért dolgoznak kolléganőink. 215 diáklányt szólítunk meg, és 12.900 intim betéttel tudjuk őket megajándékozni. Országos viszonylatban ez negyedmilló Always betétet jelent több mint 4000 kamaszt megszólítva.

#lánybólnővé
#felnövünk
#légypozitív

#nemaradjki
#nemaradjle
#Always

http://voroskereszt.hu/hirek/lanybol-nove-program-egy-egeszseges-es-felvilagosult-generacioert/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Örömhírt vittünk a Montághnak
Az örömhírrel együtt azt a 100 000 ft-os utalványt is, amit a III. Jótékonysági Rotary Mikulásfutásra ajánlott föl a helyi TESCO bevásárló központ. …

További cikkek

Designjurta a Cserhát szívében
Magyarország rejtett kincse, Farkaskútvölgy egy újabb attrakcióval gazdagodott. Csíkszentmihályi Benjámin építész legújabb munkája egy hazánkban egyed…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés