A német vállalatok 27%-a és az amerikai vállalatok 29%-a a digitális transzformáció megvalósításához közeledik. Becsléseik szerint a terveik 75%-át valósították meg ezidáig. Ez az eredmény egy OTRS tanulmány alapján, amelyet 350 IT vezető körében végeztek Németországban és az USA-ban1. Tulajdonképpen az amerikai vállalatok 15%-a és a német vállalatok 9%-a a digitális transzformációs céljaik 100%-át elérték már, és jelenleg az elért haladást elemzik.
Nem minden vállalat tervezi a digitális transzformációt
Ugyanakkor jelentős a száma azoknak a vállalatoknak – 13% az USA-ban és 23% Németországban –, amelyek még mindig a tervezési fázisban vannak, és semmilyen konkrét lépést nem tettek a digitális transzformáció érdekében. A felmérésben résztvevő összes vállalat 7%-nál pedig egyáltalán nem tervezik a digitalizációt.
A késedelem fő okai a forráshiány és a vállalati kultúra
A digitális átalakítást már elkezdő vállalatok többsége azt mondja, hogy a megtett lépések már pozitív hatással voltak (84%). Mindazonáltal, legalább 10%-uk szerint a digitális transzformáció terén tett erőfeszítéseiknek ezidáig nem volt hatása.
A digitális transzformáció legnagyobb kerékkötője a forráshiány (22%). Ezt követi a vállalati kultúra, amely gyakran túlságosan merev a változásokhoz (17%), valamint a megfelelő tudás hiánya (13%).
Arra a nyitott kérdésre, hogy eddig a digitális transzformáció milyen pozitív hatásokkal járt, a többség azt válaszolta, hogy az eddigi tapasztalataik szerint előny a hatékonyság növekedéséből fakadó időmegtakarítás, valamint a minőség javulása és a kisebb veszteség.
„Amint azt az eredményeink mutatják, nem minden vállalat érkezett még meg a digitális korszakba – még akkor sem, ha egyébként erős a haladás ebbe az irányba” – mondta Sabine Riedel, az OTRS AG igazgatótanácsának tagja, az eredményeket elmagyarázva. „Elég elszomorító, hogy a forráshiány ilyen fontos szerepet játszik. Fontos, hogy egy vállalat gondosan megtervezze pénzügyi kiadásait, és hosszú távra tervezze. Szintén fontos megjegyezni, hogy bele kell venni a költségvetésbe a vállalati kommunikációra és a megfelelő eszközök kialakítására szánt többlet időt.”