2020 után már az új tapolcai fürdő is pörgeti a turisztikai motorokat. Véglegesedtek a 2018-as év turisztikai adatai Miskolcon. Az idegenforgalmi adóbevételek történelmi csúcsokon jártak 2018-ban, és elérték a 178 millió forintot. Az elmúlt évtized fejlődését jól jellemzi, hogy a 2010-es bevételhez képest 2,5-szeresére nőtt a bevétel, az elmúlt két évben pedig átlagosan évi 13 % volt az emelkedés.
Miskolc számára fontos, hogy felismerje a világpiaci trendeket: hiszen látszik a turisztikai iparág előretörése. Egyes nagyvárosok – például Velence, Amszterdam – annyira zsúfoltak, hogy turisztikai különadót készülnek szedni. De a magyar turizmus is arra készül, hogy 2030-ra 11 százalékról 16 százalékra emeli a részesedését a magyar GDP-ben.
Jól látható tehát, hogy azok a városok, akik nem készülnek fel a turizmus fejlesztésére és a turisták fogadására, hamarosan lemaradnak. Márpedig lemaradni nem szabad, mert a turizmus élénkíti az ingatlanpiacot, munkahelyeket teremt, támogatja a helyi kiskereskedőket és a vendéglátóipart.
Miskolc jelenleg nagyon jó pozícióban van. A szallas.hu legutóbbi sajtóközleménye szerint a Miskolctapolcai Barlangfürdő a legkeresettebb vidéki desztináció, megelőzve az egri várat, a hévízi és zalakarosi fürdőket és más hagyományos turisztikai fellegvárakat is.
Azonban, ha Miskolc továbbra is az élmezőnyben akar maradni, akkor a turisztikai infrastruktúra világszínvonalú fejlesztését kell célul kitűznünk. Ebbe a célrendszerbe illeszkedik az új négyévszakos tapolcai élményfürdő 12,7 milliárd forintos fejlesztése, amely a turisták százezreit fogja Miskolcra vonzani és önmagában képes lesz megduplázni Miskolc turisztikai piacát.