Borsod-Abaúj-Zemplén megyében rövidesen nagyszabású közútfejlesztés indul, amely keretében elkészül a 26-os főút Sajószentpétert elkerülő szakasza, négysávúsítják a 37-es főút Gesztely- Szerencs szakaszát és megépül a miskolci Y-híd valamint a Vörösmarty utca kapacitásbővítése. A Magyar Közút megyei igazgatóságán folytatott egyeztetést követően a fejlesztésben érintett országgyűlési képviselő jelentették be a projekteket.
Fotó:A tanácskozáson részt vettek az érintett térségek országgyűlési képviselői, polgármesterek valamint Török Dezső, a megyei közgyűlés elnöke és dr. Kovács János, megyei főjegyző.
A 26-os főút Sajószentpétert elkerülő szakasza 10,6 km hosszban, 2X1 sávban épül meg. A beruházás keretében a vasút és a Sajó folyó keresztezése miatt 4 darab nagy fesztávolságú hidat kell építeni (előre gyártott vasbeton elemekből). A 37-es főutat 18,9 km hosszban négysávosítják, ami a gyakorlatban a gesztelyi körforgalomtól a szerencsi MOL kútig terjedő szakaszt jelenti. Miskolcon pedig a Martinkertváros és Tiszai pályaudvar – Vörösmarty utca közt épül meg az úgynevezett Y-híd, valamint a Vörösmarty utcát fejlesztik a várhatóan növekvő forgalom levezetése érdekében.
Csöbör Katalin országgyűlési képviselő a fejlesztésekkel kapcsolatban kiemelte, hogy a beruházásnak köszönhetően jelentős mértékben csökkenni fog a Miskolc belső negyedeire nehezedő forgalom. Demeter Zoltán országgyűlési képviselő az elkerülő út megépítését mérföldkőnek nevezte. Bízott benne, hogy sikerülni fog, amelyben partner volt a kormányzat. Eljött a tettek ideje. A környezetvédelem és a közlekedésbiztonság szempontjából is óriási jelentőségű a beruházás.
-régió és a megye szempontjából is nagy jelentősége van a mai bejelentésnek – értékelt Koncz Ferenc országgyűlési képviselő, aki visszaemlékezett rá, hogy 2000-től foglalkozott a 37-es út érintett szakaszának a fejlesztésével. Dél-Zemplén szempontjából nagy jelentősége van a négysávúsításnak. Hörcsik Richárd országgyűlési képviselő ugyancsak felelevenítette a 37-es főút fejlesztéséért, mint Zemplén ütőeréért folytatott küzdelmet. Kiemelte, hogy a négysávúsítást követően a Sátoraljaújhelyig tartó főút kritikus szakaszait fel kell újítani, illetve szólt a Mezőzombor- Sátoraljaújhely vasútvonal villamosításáról.
A lakosok mellett a gazdaság és a turizmus is sokat profitálhat a közlekedésfejlesztésekről.