Egy korszerű fűtőberendezésnek vagy egy modern konyhabútornak köszönhetően akár százezrekkel emelkedhet egy lakás értéke, ha helyrajzilag is megfelelő helyen van. Az energiahatékonyságot szolgáló és látványos beruházások visszahozzák az árukat!
Sokkal nagyobb összegért lehet kiadni és eladni egy ingatlant, ha közvetlenül előtte felújítja a tulajdonosa. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint az ingatlan értékét főként olyan műszaki megoldások növelik, amik egyszerűek, de csökkentik a lakás rezsijét. Példaként említette a jó nyílászárót és a minimális karbantartási és üzemeltetési költséget felemésztő fűtési megoldásokat is.
A szakértő hozzátette, a lakás árában szintén komoly szerepet játszik az esztétikum.
„Ami igazán kívánatos, az a nagyon szép konyhabútor, itt már milliós nagyságrendről beszélünk. Egy esztétikus, időtálló, jó formavilágú és műszakilag rendben lévő konyhaberendezés értéknövelő tényező egy ingatlannál, hiszen erre már nem kell áldoznia az új tulajdonosnak. Szintén tovább erősíti az árat egy használható, letisztult fürdőszoba is” – mondta Gadanecz Zoltán.
A műszaki felszereltséget is kiemelte a szakértő. A klímaberendezés használata egyre terjed idehaza, de még mindig nagyon el vagyunk maradva a nyugattól ilyen szempontból.
„Ott minden egyes ingatlanban megoldott a légkondicionálás. Ez is egy tényező az árképzésnél, mert ha a vevőnek kell megoldania, az problémát jelent, komolyabb céget kell alkalmazni, a kivitelezés pedig biztosan nem lesz olcsó” – magyarázta az ingatlanos.
A GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint, ha valaki áldoz az ingatlanára, és néhány lakberendezési praktikát, valamint technológiai újítást is eszközöl, újszerűvé válik az állapota és akár egy újépítésű lakás árában el is tudja adni.
„Ha egy ház földrajzilag jó helyen áll, akkor az újépítésű árára fel lehet tornászni azzal, ha normális műszaki és esztétikai állapotot tudunk megvalósítani benne. Amennyiben a háznak van egy beállt, átlátható rezsije, ami évekre visszamenőleg megtekinthető, akkor a vásárló tudni fogja, hogy mit vesz, nagyobb biztonsággal tud tervezni és tisztában van vele, milyen kiadások várnak rá” – zárta szavait Gadanecz Zoltán.