A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. idén is takarékosabb és gazdaságosabb élelmiszer felhasználásra buzdítja a vásárlókat.
„Az akcióval arra szeretnénk felhívni a vásárlóink figyelmét, hogy a jobb élelmiszer-felhasználás érdekében milyen sokat tehetnek egy-egy tudatos döntéssel. Például aki egy közelebbi szavatossági idejű terméket vásárol, már tett egy fontos lépést az élelmiszerpazarlás ellen” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A 2019. január 18-án a budapesti Árkád bevásárlóközpont INTERSPAR áruházában induló, majd a nemrég megújult miskolci Szinvapark INTERSPAR hipermarketjében folytatódó akcióban, három-három hétvégén találkozhatnak a vásárlók a kampányban részt vevő hoszteszekkel, akik kóstoltatással, kvízjátékkal és hasznos információkkal, tanácsokkal és ötletekkel várják őket az élelmiszermentéssel kapcsolatban.
A kampány célja annak tudatosítása, hogy mit tehetünk vásárlóként azért, hogy minél kevesebb élelmiszer váljon hulladékká. Az úttörő kezdeményezés három éve indult útjára az Európai Unió támogatásával. A STREFOWA (Strategies to Reduce and Manage Food Waste) nemzetközi program a legideálisabb megoldásokat keresi az élelmiszerhulladék keletkezésének megelőzésére és visszaszorítására, valamint a hulladék kezelésének legjobb módjára. A projektben a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. partnereként vesz részt.
Az akció időpontjai:
2019. január 18–20.
Az akció miskolci helyszíne:
Az akció időpontjai:
2019. február 22–24.