Ha Nyíregyháza nem is teljesen, de a zempléni gyorsaságik abszolút hazai pályát jelentettek az East Motorsport csapatának, így aki élt és mozgott a házuk táján, annak nem volt kérdés, hogy benevez az évadzáró Nyíregyháza Rallye-ra. Szabó Krisztián, a csapat vezetője foglalta össze az eseményeket.
A csapatunk szinte minden tagja nevezett és rajthoz is állt a Nyíregyháza Rallye-n, hiszen gyakorlatilag hazai versenynek tekinthettük a megmérettetést, a pályák nagyon közel voltak hozzánk, rengeteg szurkolónk tudott eljönni, és buzdítani minket, így a világ összes kincséért sem hagyták volna ki a srácok, ezt a nívós megmérettetést – kezdte a beszámolót az East Motorsport csapatvezetője. A tradicionális zempléni pályák mellé olyan szakaszokat is találtak a szervezők, amik még soha nem szerepeltek rallye verseny útvonallapján, ez pedig különösen izgalmas versenyt vetített előre, mert helyileg itthon, de egy kicsit mégis idegenben kellett helytállnunk, a november 9-11-i hétvégén.
Kurtos Robi és Szegedi Máté ügyesen hajrázott már a rajt előtt is, mivel a Mecsek Rallye-n összetört Mitsubishi Lancer Evo IX-esüket tökéletesen helyre pofozta a szervizcsapat, és szerencséje is volt a párosnak, a szerencsétlenségben, mert nem lett olyannyira súlyos a kár, mint ahogy azt első ránézésre gondolhattuk, a felvételek alapján. A Nyíregyháza Rallye-n jól indult a szereplésük, a péntek esti superspeciál, és az azt követő három szombati gyorsasági szakasz után vezették a kategóriájuk értékelését, de ekkor jó szokásához híven, a technika kicsi, de annál kártékonyabb ördöge újra keresztbe tett Robiéknak. A mádi gyorsaságin, a szőlőtőkék közt ért véget az évzáró futamuk, mivel a betonteknők közötti ugrálást nem bírta az osztómű, ezúttal az adta fel idő előtt a küzdelmet.
A Forgács László-Bartók Erik párosunk a P13-as kategória bajnoki címéért szállt harcba az ORC mezőnyében, BMW-jével. Az eddigi versenyeiken látott tempójukhoz képest nagyon sokat gyorsultak a srácok. Ezt betudhattuk a hazai pályák részbeni ismeretének, valamint a futóműre fordított extra figyelemnek, amit Szegedi Máté ráadásul tökéletesen beállított. De még ez sem volt elég ahhoz, hogy Kertész Krisztiánékat elcsípjék Laciék, így Kertészék nyerték meg a kategória csatáit a Nyíregyháza Rallye-n. Sikerükkel a bajnoki cím is hozzájuk került 2018-ban. A Forgács-Bartók egység ezzel az évzáró versenyen és a bajnoki értékelésben is az ezüstérmet szerezte meg.
Riskó Dani és Losonczi Csabi számára is nagyon szimpatikusak voltak a pályák, de roppantmód kalandosan alakult a Nyíregyháza Rallye-juk. Kezdődött azzal, hogy otthon hagyták az éjszakai versenyzéshez nélkülözhetetlen lámpasorukat. Teljesítették a péntek esti superspeciál szakaszt, majd szombaton még hármat, amelyeken igencsak előremutató időeredményeket sikerült produkálniuk. Ám a Peugeot 208 R2-es versenyautó motortartó bakja eltört, ezért kiestek, de superrallye-val másnap visszaálltak a versenybe. A szervószivattyú is bemondta az unalmast, amit minden máshoz hasonlóan megjavított a csapat, de vasárnap mégis kapitulált, ami alaposan feladta a leckét Daninak, rendkívül nehéz volt tekerni a kormányt. Eközben kaptak két defektet is. Ki akartak állni, de miután már csak három páros volt versenyben a géposztályukban, folytatták a küzdelmet. Ennek rendje s módja szerint a napjuk nem a versenyzésről szólt, hanem a túlélésről, célba vitték az autót, amiért megkapták a bronzérmet, valamint a pénznyereményt is.
Pályafutásuk első Rallye2-es futamán vettek részt háromszoros MARB Lada A/2-es bajnokaink, Márton Ferike és Csák Alex, akik szerették volna magukat az amatőrök után egy szinttel fentebb is kipróbálni, amire tökéletes lehetőségük nyílt a hazai környezetben. A fiúk jól kezdtek, látványosan autóztak, direkt csak utcai gumikat szereltek a Ladájukra, hogy ahol csak lehet, ott kiszolgálják a szurkolóikat. A videó felvételekből egyértelműen látszik, hogy ez tökéletesen sikerült. De Kurtos Robiékhoz hasonlóan lényegében nekik is a mádi szőlőskertben ért véget a futam, mert egyszer túlcsúsztak és szétszakadt az egyik féltengely. A nyíregyházi szervizparkig még eljutottak, de hiába cserélték ki a sérült alkatrészt, az ellenőrző állomásról már kikéstek, fel kellett adniuk a Nyíregyháza Rallyet. Ennek ellenére nagyon élvezték a fiúk a versenyzést, imádták a 25 kilométeres, újhutai szakaszt. Ferikének még szerdán is fájt a válla, a rengeteg kormánytekerés után – emlékezett vissza az évzáró futam eseményeire Szabó Krisztián.
A Rallye Szakág díjátadó ünnepségen kívül már csak a Mikulás és a Szilveszter Rallye maradt hátra az évből, amelyekre egyelőre még nem állt össze a végleges nevezési lista, de nem kérdés, hogy mindkét év végi bulifutamon lesz néhány versenyzőpáros, akik reméljük, hogy szép eredményekkel fogják képviselni az East Motorsport csapatát.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük együttműködő partnereinknek!