Élete második ORB futamán van túl Dudás Gergő, akinek Szabó Krisztián diktálta ismét az itinert, mint a Mecsek Ralin.
Gergőt faggatom az I. Nyíregyháza Rallye (túlélő túra) után.
2018 második ORB futamán vagy túl. Jól sejtem, hogy örülsz a navigátoroddal, hogy átgurultatok a céldobogón?
– Teljes mértékben, nagyon boldogok voltunk az utolsó gyorsasági szakasz után. Nem kis falat volt nekem ez a verseny. Rallye2-ben hozzá voltunk szokva a 80-90 kilométeres versenyekhez, ehhez képest Nyíregyházán 209 kilométert versenyeztünk, nehéz körülmények között.
Az első megmérettetés a Kossuth téri rajtceremónia után várt rátok, ahol egyből kategória harmadik hellyel nyitottatok. Miként sikerült így végig találnotok a Szuperspeciálon?
– A délutáni pályajáráson fantasztikusnak ígérkezett ez a belvárosi gyorsasági. Örültünk, hogy végre nem gumikat kell kerülgetni, de sajnos a köd közbeszólt. Sok mindent nem lehetett látni 10-20 méter volt a látótávolságunk, ami nehezítette a dolgunkat, de nagyon tetszett még így is. Egy hibát vétettünk, az egyik visszafordítóban beforogtunk, ezt leszámítva minden rendben volt.
Szombaton nyolc gyors volt rátok mérve. Miként sikerült abszolválnotok?
– Kalandokkal teli nap volt. Sajnos az ötödik kilométernél egy jobbos kanyarban lévő rönkhöz túl közel húztam az autót és összetörte a felninket, amit egyből egy defekt követett.
Reménykedtünk, hogy le tudunk jutni kerékcsere nélkül a gyorsasági szakaszról, de sajnos a tempós egyenesekben szétrobbant a felnink és muszáj volt kereket cserélnünk.
Emellett egész nap turbónyomás problémával szenvedtünk és a köd sem könnyítette meg a dolgunkat. Nagyon sajnáltuk, hogy az utolsó körben a mádi gyorsasági elmaradt. Szerintem mindenkinek a kedvence lett ez a gyors.
Vasárnap se jutott kevesebb nektek a pályákból, és küzdelmekből, mint előző nap. Rögös volt az út a céldobogóig?
– Vasárnap a külön rajtengedély miatt hátul indultunk, ezért aznap négyszer előztünk, mivel valakit mindig utol értünk, ez sajnos mindkét nap hátráltatott minket.
Sikerült négy defektet összehoznunk vasárnap és sajnos a mádi szakaszon a szervónk is elment. Nagyon jó körön voltunk Mádon, így nagyon csalódottak voltunk emiatt a szakasz miatt.
Ha újra rajtolhatnál, mit tennél másként?
– Semmit. Rengeteget tanultunk, és kellettek ezek a negatív események hozzá, hogy ennyire sok mindent éljünk át egy verseny alatt.
209 versenykilométer, több mint két óra egy Mitsubishi EVO IX.-ben Krisztiánnal, jó pár perc a szervizben, gyűjtőben és még több idő az etapokon. Ez volt jellemző az I. Nyíregyháza ralitokra. Mennyire voltatok boldogok a célban, hogy is értékeled a versenyeteket?
– Természetesen boldogok voltunk, hogy célba kormányoztunk az EVO-t. Sok tapasztalatot és versenykilométert gyűjtöttünk. Egyre jobban megismerjük egymást a versenytársakkal, aminek nagyon örülök.
Végül hogy is sikerült nektek az I. Nyíregyháza Rallye?
– Hatalmas küzdelmek árán sikerült a kategória 2. helyen célba érnünk az I. Nyíregyháza Rallye-n. Küzdelmes versenyen vagyunk túl és örültünk, amikor átgurultunk a céldobogón.
Legközelebb a Mikulás, vagy a Szilveszter Ralin láthatunk?
– A Mikulás Rallyen fogunk indulni. Szeretném megtapasztalni, milyen a laza talajon közlekedni a Mitsubishivel.
Köszönöm a segítséget és a támogatást!
– Hajósi Miklós –