„Minőség-Innováció 2018” címmel hirdetett pályázatot az EOQ Magyar Nemzeti Bizottság, a European Organization for Quality elnevezésű szervezet nemzeti képviselője, ebben 17 ország között Magyarország is részt vett. A finn elnök által 2007-ben elindított, évente meghirdetett nemzetközi szintű pályázat az innovációs teljesítmények értékelésére nyújt kiváló lehetőséget.
A Nemzeti Zsűri döntése alapján az oktatási szférában működő szervezetek kategóriában egyedüliként a Miskolci Egyetem lett Nemzeti Díj-nyertes a „Teljes hallgatói életciklust lefedő tanulástámogatási rendszer a régió szolgálatában” elnevezésű pályázattal, és ez lehetővé teszi, hogy a nemzetközi megmérettetésen is induljon.
A teljes hallgatói életciklust átfogó, az intézménybe való belépéstől az abból való kilépésig vizsgáló oktatási modell középpontjában a hallgató áll. A modell vizsgálja a hallgatók motivációját (bejövő, közbülső, kimenő) és elégedettségét kari és intézményi szinten. Az egyetem folyamatosan gyűjti, elemzi és használja a hallgatók visszajelzéseit, és ezek alapján akár a képzési programokat is átalakítja, például új specializáció bevezetésével, vagy egy tantárgy kettőről három félévre történő felbontásával.
A Miskolci Egyetem fontosnak tartja a hallgatói lemorzsolódás mérséklését is, ennek érdekében rendszeresek a hallgatói kompetenciamérések, és emellett folyamatosan nyomon követik, hogy a hallgatók az ajánlott tanterv szerint haladnak-e. A felzárkózás elősegítése érdekében a többi között szabadon választható tantárgyakat indítanak, amelyekkel segítik a felkészülést a kritikus tantárgyakra, illetve akár oktatóváltásra és oktatási módszertan változtatásra is lehetőséget biztosítanak. A hátrányos helyzetű hallgatók a Görögkatolikus Roma Szakkollégium segítségével részt vehetnek szakkollégiumi programban, amelynek szerves része a hátrányos helyzetű hallgatók mentorálása és korrepetálása.
A rendszeres kompetenciamérés azonban nem csak a lemorzsolódás csökkentését és a felzárkóztatást, hanem a hallgatók tehetséggondozását és szakmai fejlődésének elősegítését is szolgálja. A tehetséggondozás terén fontos a Tudományos Diákköri tevékenység, az öntevékeny csoportok támogatása, a hallgatók intézeti kutatásokba való bevonása. Az elmúlt években ilyen sikeres kiemelt hallgatói projekt volt a többi között a Formula Racing versenyautó építése, a környezetkímélő pneumobil jármű készítése, vagy a kínai szuperszámítógépes verseny, amin Európából egyedüliként a Miskolci Egyetem hallgatói csapata vett részt.
Az új oktatási modell fontos eleme a duális partnerekkel való szoros együttműködés. A gazdasági, társadalmi élet szereplőivel való párbeszéd olyan képzési programok kialakítását teszi lehetővé, amelyben a külső partnerek meghatározzák az intézmény által fejlesztendő speciális munkaerő-piaci kompetenciákat, közös intézményi és vállalati tanterveket és tananyagfejlesztéseket.
A Miskolci Egyetem az Észak-magyarországi régió szellemi tudásközpontjaként csak akkor tud a versenyképesség növeléséhez hozzájárulni, ha magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt a hallgatóknak. Ez az új tanulást segítő oktatási modell segít abban, hogy a korábbi tanítás alapú oktatási módszerről áttérjenek a probléma és a tanulási eredmény alapú oktatási módszerre.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!