Európai Kiskereskedelmi Szövetséget alapít a MediaMarktSaturn és a FNAC Darty
• Keretmegállapodást írt alá a MediaMarktSaturn és a Fnac Darty az Európai Kiskereskedelmi Szövetség létrehozásáról szóló zártkörű megbeszélések megkezdésére. A Szövetség célja a hatékonyság növelése a beszállítókkal fenntartott partneri kapcsolatokban és a vevőknek nyújtott szolgáltatások terén.
• Az együttműködés kezdetben négy kulcsfontosságú területre terjed ki: stratégiai együttműködési megállapodások a legfontosabb beszállítókkal, saját márkás termékekhez kapcsolódó beszerzési és engedélyezési folyamatok, valamint innováció és adatmegosztás.
• Az együttműködés révén mindkét vállalat az exkluzív termékek és szolgáltatások széles és mindenkor az igényekhez igazodó skáláját nyújthatja majd vevőinek.
• A beszállítók jobb kapcsolatot alakíthatnak ki a fogyasztói elektronikai cikkek legnagyobb európai vevői bázisával.
• Az Európai Kiskereskedelmi Szövetséghez a későbbiekben más szervezetek is csatlakozhatnak.
• Pénzben is kifejezhető konkrét hatások 2019-től várhatók.
Európa két vezető elektronikai kiskereskedelmi vállalata, a MediaMarktSaturn és a Fnac Darty keretmegállapodást írt alá az Európai Kiskereskedelmi Szövetség létrehozásáról. Az együttműködés mind a vevők, mind a beszállítók, mind a résztvevők számára előnyöket jelenthet majd.
Az első szakaszban a MediaMarktSaturn és a Fnac Darty az alábbi területeken deríti fel az együttműködési lehetőségeket:
1. Nemzetközi stratégiai együttműködés a beszállítókkal, új értékajánlatok a stratégiai beszállítóknak
2. A saját márkás termékekhez kapcsolódó közös beszerzési és engedélyezési folyamatok egy közös tulajdonú, saját márkákkal foglalkozó szervezet létrehozásával
3. Innováció, ahol a MediaMarktSaturn innovációs megközelítése, vagyis a meglévő Retailtech Hub és az innovációhoz és új technológiákhoz kapcsolódó kísérleti projektek az együttműködés részét képzik
4. Adatelemzési kapacitások közös fejlesztése
A beszerzéseket tekintve az együttműködés először a saját márkás termékekre összpontosít majd. A vállalatok hosszú távon a saját márkás termékek beszerzésének integrálásában gondolkodnak egy közös vállalat létrehozása révén, hogy a vevők a kiváló minőségű termékek minél szélesebb választékából válogathassanak majd.
Az innováció terén a cél az innovációs képességek erősítése és a folyamat gyorsítása, hogy a vevői tapasztalatok mind az áruházakban, mind az online vásárlás esetén javuljanak. Az együttműködés keretében rendszerszintűvé tehető a kutatás az olyan ötletek után, melyek maradandó változásokat hozhatnak a kiskereskedelmi szektorban.