A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) – lakossági bejelentés alapján végzett helyszíni vizsgálatot követően – elrendelte a 2019.11.25. minőség-megőrzési idejű San Benedetto Oligominerale Naturale megnevezésű, 1,0 literes PET palackos kiszerelésű ásványvíz forgalomból történő kivonását.
A hatóság döntését elsősorban a termék kénhidrogénre emlékeztető mellékszaga indokolja, amely miatt az ital fogyasztásra alkalmatlannak minősül. A Nébih kötelezte az ásványvíz magyarországi forgalmazóját, a VízSztár Kft.-t, hogy 2018. július 25-ig valamennyi üzleti partnerétől hívja vissza a fenti paraméterekkel rendelkező italokat!
Egy vásárló által jelzett minőségi kifogás, továbbá élelmiszer eredetű megbetegedés gyanúja miatt végzett helyszíni vizsgálatot és hatósági mintavételt a Nébih július 5-én a San Benedetto ásványvíz hazai forgalmazójánál. A panasz szerint az ásványvíz kénhidrogénre emlékeztető, kellemetlen mellékszaga miatt fogyasztásra alkalmatlan. Az észrevételt a Nébih laboratóriumi vizsgálatai is alátámasztották.
A hivatal szakemberei a helyszíni szemle során azt is megállapították, hogy a fenti azonosítókkal rendelkező termék kizárólag olasz nyelvű jelölőcímkével rendelkezik. A magyar nyelvű jelöléssel el nem látott élelmiszerek nem felelnek meg a hatályos jogszabályi előírásoknak, és a vásárlók egyértelmű, közérthető tájékoztatásának hiányában nem hozhatók biztonsággal forgalomba Magyarországon.
A Nébih – a fent részletezett élelmiszerbiztonsági és minőségi problémákra való tekintettel – elrendelte a termék forgalomból való kivonását, továbbá arra kötelezte a forgalmazó VízSztár Kft.-t, hogy 2018. július 25-ig valamennyi üzleti partnerétől hívja vissza a fenti paraméterekkel rendelkező italokat!
A hatósági intézkedés kizárólag a 2019.11.25. minőség-megőrzési idejű San Benedetto Oligominerale Naturale megnevezésű, 1,0 literes PET palackos kiszerelésű ásványvizet érinti. A Nébih felhívja a lakosság figyelmét, hogy amennyiben vásároltak ebből a termékből, semmilyen körülmények közt ne fogyasszák el!
A Nébih számára minden esetben fontos információt jelentenek a lakossági bejelentések. A hatóság kéri, hogy ha egy megvásárolt élelmiszerrel kapcsolatosan kifogást tapasztalnak, akkor – a szükséges adatok megadásával – a jövőben is értesítsék a hivatalt az ingyenesen hívható ZöldSzámon (06/80/244-263) vagy a Nébih Navigátor mobilalkalmazás segítségével!