Beszélgetés Istvánnal a hétvégi KecelRingi autocross verseny előtt.
Pintér Kupa III. Forduló
Mesélne az eddigi versenyzői pályafutásáról?
– Kb. 15 évvel ezelőtt kimentem egy roncsderbi versenyre, nagyon megtetszett, onnan indult a szenvedélyem. Először egy öreg Audim volt, szinte mindig a mezőny végén zártam a versenyeket. De nem keseredtem el, mert nagyon jó volt a csapatom, és mindig jobbat akartunk. Volt még egy pár autóm, amivel már középmezőnyben is tudtam autózni. Körülbelül 8 éve került hozzám a szöcske, ami Darázs Anti bácsié volt. Mindig fejlesztgettük egy kicsit, míg nem mezőny elejére nem kerültem vele. Nem győzöm hangsúlyozni, a csapatom a legjobb a világon. Ők mindig mellettem állnak, és nagyon sokan segítenek. Egyszer azon vettem észre magam, hogy megnyertem a bajnokságot. Azóta ötször voltam roncsderbi bajnok a 2-es géposztályban.
Már indult ezen a pályán? ha igen akkor, hogy tetszett, milyen eredménnyel zárta a versenyt, ha nem akkor milyen eredménnyel lenne elégedett?
– Tavaly indultam először autocrosson, de csak az év 2. felében tudtam csatlakozni. Akkor is nagyon sok technikai problémám volt. Az idén szeretnék jobb eredménnyel zárni, természetesen bajnok lenni, mint minden versenyző.
Az autocross-t mint szakágat kinek és miért is ajánlja?
– Mindenkinek ajánlom, aki szereti az autósportot, szerintem nagyon jó csapat gyűlt össze Kecelen. Kemény versenyek vannak, de mégis barátságosak egymással a versenyzők. Szerintem azért jó, mert technikás, gyors verseny, és nem törnek össze úgy az autók, mint a roncsderbiben. Úgyhogy mindenkinek ajánlom, fiataloknak, időseknek egyaránt.
Mit lehet tudni a jelenlegi versenyautóról?
– Ez egy épített szöcske, 2000cm3 Opel Calibra motor az erőforrás benne. Amennyire tudtuk, meghegyeztük, kb. olyan 240 LE most. Négy nagyon jó gátló van benne, meg egy tolókerekes váltó. A többi rajtam múlik, sosem használom félgázon.
Hányan várhatóak a kategóriában?
– Most a hátsókerekes kategóriában kb. 5-6-an versenyzünk.
Amikor a versenyautóba ül és elrajtol az milyen érzés?
– Mikor beleülök, mindig nagyon izgulok, pumpál az adrenalin. Mikor beállok a rajtrácsba, és visszaintek a bírónak, hogy készen állok a rajtra, ez mind elmúlik, és csak a rajtra koncentrálok. Innentől nem igazán tudom lemérni, taktikusság, gyorsaság, vakmerőség, de mégis óvatosság, nagyon gyors söntések, és tövig a gázpedál. Szóval egy olyan élmény, amit nem igazán lehet leírni, át kell élni.
Ezúton is szeretném megköszönni a Szűcs Racing Team-nek, hogy ilyen szuper autót építettek nekem, szabadidejüket rászánták, anyagiakban is támogattak. Egyszóval nagyon köszönöm, fiúk!
Szurkoljunk közösen Szűcs Istvánnak Június 17-én a KecelRingen!
– Hajósi Miklós –