Az #énjövőm program indulása óta országszerte ezer fiatal vett részt a Coca-Cola HBC Magyarország ingyenes, munkavállalást segítő egész napos képzésén. A vállalat tavaly novemberben írt ki pályázatot civil szervezetek számára, hogy még több pályakezdő sajátíthasson el alapvető szociális és vállalkozói készségeket.
Tortával köszöntötték az ezredik regisztrált résztvevőt Szikszón, az #énjövőm program újabb vidéki állomásán. A képzést a Coca-Cola HBC Magyarország civil szervezeteknek szóló pályázata tette lehetővé, amelynek köszönhetően a tavalyi 700 részvevőn kívül mintegy 300, főként vidéken élő fiatal részesülhetett az elhelyezkedésüket segítő egész napos ingyenes #énjövőm képzésben. 10 civil szervezet segítségével idén tavasszal 21 alkalommal találkozhattak a fiatalok a programmal.
A május 28-i workshop a Szeklice Egyesület trénerével és Tóth József, Halmaj polgármesterével együttműködésben valósult meg, amely helyi inaktív fiataloknak tette lehetővé, hogy ingyen elsajátítsák a fejlődésüket elősegítő, alapvető életvezetési készségeket. Az eseményen részt vett Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC külső kommunikációs vezetője, aki az #énjövőm program egyik mentoraként képviselte a vállalatot.
A képzéssorozat szeptemberben folytatódik, nyáron meet-up vár a fiatalokra. Számos rendezvényen megjelenik a program és az online térben az eddig regisztrált több mint 500 érdeklődőn kívül még sokak jelentkezésére számítanak.
A Coca-Cola HBC Magyarország tavaly ősszel indította útjára a pályakezdőknek szóló #énjövőm képzését, áprilisban pedig egy kiegészítő e-learning tananyagot tett közzé a kezdeményezés weboldalán, amely ezáltal mindenki számára elérhetővé vált. Tíz civil szervezet bevonásával országos szintre emelkedett a program, a nyertes pályázók 2018. május végéig egyenként egy-három képzést bonyolítottak le a megadott tananyag alapján. A 2020-ig szóló tervek szerint a kezdeményezés összesen 8000 fiatalnak nyújt majd elhelyezkedést segítő tréningeket.
„Fantasztikus eredménynek tartom, hogy kevesebb, mint egy év alatt túlléptük az ezres résztvevői számot, és rövid időn belül érezhető változást értünk el a pályakezdők fiatalok munkaerőpiaci helyzetét illetően. A számok azt mutatják, hogy szükség van az #énjövőmhöz hasonló érzékeny és tudatos kezdeményezésekre, amelyek a társadalmi összefogásra építve hozzájárulnak egy jelentős inaktív réteg érvényesüléséhez.” – mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója.