Országszerte mintegy 20 helyszínen folytatódnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) idén megkezdett mentor programjának „kiscsoportos” foglalkozásai. A fórumokra előzetesen regisztráló kezdő vállalkozások az adózással kapcsolatos szabályokról, teendőkről, határidőkről kaphatnak információt.
A mentorálással a NAV egy újabb szolgáltatást indított el, amiben a támogatásra, segítségre helyezi a hangsúlyt. Havonta átlagosan mintegy tízezer vállalkozás kezdi meg tevékenységét, s a tapasztalatok szerint sokan nincsenek tisztában az adózási szabályokkal; ebben segít a mentorprogram.
A NAV minden induló vállalkozással felveszi a kapcsolatot az Ügyfélkapun, illetve a Cégkapun keresztül, a megalakulásuktól számított 30 napon belül. A hathónapos mentorprogramban való részvétel ingyenes, csupán regisztrálni kell a tájékoztató levélben található linken.
A havonta megrendezendő csoportos fórumokon a NAV szakemberei bemutatják az elektronikus szolgáltatások és a kiemelt adónemek kezdő vállalkozókat érintő szabályait. A személyes mentoráláskor a kijelölt mentor a NAV nyilvántartásában szereplő információk alapján segít többek között a bevallás javításában, kiegészítésében és felhívja a figyelmet az esetleges hiányosságokra is.
A NAV az új szolgáltatását úgy alakította ki, hogy a program alkalmazkodni tudjon a felmerülő vállalkozói igényekhez.
A jövőben folytatódnak a „kiscsoportos” fórumok, melyeken a kezdő vállalkozások első kézből értesülhetnek a szabályokról és a NAV gyakorlatáról. A rendezvényeken a telefonos ügyintézéshez egyedi PIN-kód is igényelhető.