Az Automobil és Tuning Shown (AMTS) március 23–25. között a Hungexpo „G” pavilonjában kiállított Magotax a Közlekedési Múzeum gyűjteményében megőrzött egyetlen megmaradt magántaxi a második világháború előtti időkből.
A Budapesten 1913-ban megindult taxiközlekedésben résztvevők az ipartörvény rendelkezései szerint csak hazai gyártmányú személygépkocsit használhattak.
A Podvinecz és Heisler Malomépítészet és Gépgyárban 1904-től készültek gépkocsik (1912-től Magyar Általános Gépgyár – MÁG). 1927-ben mutatták be a hathengeres motorral, amerikai mintára tervezett, külföldi fődarabok felhasználásával megépített új, Magosix típust. A második világháború előtt ez a típus volt az utolsó, sorozatban gyártott, hazai tervezésű személygépkocsi. Az alvázak szerelésénél részben futószalagos összeszerelést alkalmaztak. A magántaxisok részére hengerhüvelyekkel, kisebb furatú motorokkal (kedvezőbb adókategória) szerelték, ez volt a Magotax.
A Múzeum gyűjteményébe tartozó gépkocsi megmenekülése annak köszönhető, hogy tulajdonosa a háború után már csak rövid ideig fuvarozott, így járművét nem államosították.
Magotax
1928
A motor: négyütemű
hathengeres
1600 cm3-es
36 LE-s (26,4 kW)
Maximális sebessége: 80 km/h
Fotó: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Archívuma (képszám: MMKM_KN_26309). A képen a Közlekedési Múzeumban kiállított Magotax látható 1959-ből.