– Új elvek az internet veszélyes hirdetéseinek kezelésére – A Google 2017-ben másodpercenként 100 alkalommal távolított el olyan hirdetést, amely nem felelt meg a hirdetési irányelveknek, ezzel elősegítve a biztonságosabb, szabadabb internetezés, tanulás, munka és tájékozódás lehetőségét mindenki számára. A rossz hirdetési élmények – mint például az adathalászat vagy a félrevezető és felhasználói élményt romboló reklámhirdetések – a felhasználókat is és a szabályszerűen hirdetőket is negatívan érinti. 2017-ben a Google több hirdetést és kártékony szereplőt távolított el a rendszerből, mint bármikor korábban.
A Google 2017-ben tovább folytatta a küzdelmet egy jobban szabályozott internet ökoszisztéma kialakításáért a káros reklámok és hirdetők elleni küzdelmével, melynek eredményekén blokkolt
3.2 milliárd hirdetést, ami megsértette a hirdetési irányelveket,
79 millió hirdetést, amely rosszindulatú vírust tartalmazó oldalra irányította a felhasználót,
400 ezer nem megbízható weboldalt,
66 millió olyan megtévesztő hirdetést, amely kattintásra ösztönöz
48 millió olyan hirdetést, mely arra csábította az internetezőket, hogy nemkívánatos szoftvereket telepítsenek,
12 000 úgynevezett „scraping website”-ot, amelyek jogtalanul másolt híreket jelenítenek meg,
7000 AdWords-fiókot, amely álcázott hirdetést jelenített meg
A Google az elmúlt időszakban 28 új hirdetési és 20 kiadói irányelvet vezetett be. Hálózatából a kriptovalutákat népszerűsítő hirdetések mellett, olyan szabályozatlan vagy spekulatív pénzügyi termékeket is kitiltott, mint a CFD (Contract for Difference) ügyletek, vagy a bináris opciós kereskedés.
Az új irányelvek mellett új technológiát is bevezetett a Google, melynek segítségével képes levenni a Google hirdetéseket olyan oldalakról, melyek szintén ütköznek az irányelvekkel – ilyen oldalból több, mint 2 millió került eltávolításra.