2024. 11. 1. péntek

Marianna
1 EUR 408 HUF
1 GBP 485 HUF
Kezdőlap » Közélet » Köztünk szólva » Élelmiszerpazarlás: egyre többen szeretnénk tenni ellene

Élelmiszerpazarlás: egyre többen szeretnénk tenni ellene

Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen; 77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál – derül ki az ismert magyarországi üzlethálózat 13 500 fős online kutatásából. A felmérést a cég nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési irányelveinek február 1-jei hazai bevezetése kapcsán végezte a Lidl Magyarország. A szabályozás kiemelt hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás és -megsemmisítés elkerülésére is.

A cégtörekvései a vásárlók elvárásainak is megfelelnek, hiszen az áruházlánc mintegy 13 500 fő részvételével elkészített, élelmiszerpazarlással kapcsolatos véleményeket vizsgáló online kutatása[1] szerint 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót – legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.

A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.

„Annak érdekében, hogy a vevők minden nap a lehető legfrissebb termények közül választhassanak, a cég kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindig a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget rendeljen beszállítóitól. Partnerei így csak annyi zöldséget-gyümölcsöt takarítanak be, amennyi várhatóan el is fogy az áruházakban” – mondta el Tőzsér Judit, az üzletlánc vállalati kommunikációs vezetője.

Hozzátette, a cég gondot fordít a gyors szállításra és a megfelelő hűtésre is, amelyek a termények frissességének megőrzését garantálják. A hálózat beszállítói rendszerének köszönhetően a frissességre érzékeny hazai termények (például a fejessaláta, az újhagyma, a gomba) 24 óra alatt, a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, az alma, vagy a paradicsom – alig 48 óra alatt érnek az áruházakba. A tudatos rendelésnek, az optimális beszállítási láncnak és a magas minőségű terményeknek köszönhetően az áruházlánc jelentős mértékben képes csökkenteni az élelmiszerpazarlást.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

A Rotary Ifjú Zseni idei nyertesei
Augusztusban fölszállt a fehér füst…, a sok-sok pályázó közül megtaláltuk azt a három tehetséges fiatalt, akik ebben az évben megnyerték pályázatunkat…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp