A Jobbik – mint az eddig ellenőrzések során mindig – a mostani ellenőrzés során is teljes mértékben együttműködött az Állami Számvevőszékkel. A Jobbik az adatszolgáltatás első körében a kért dokumentumokat feltöltöttek az erre szolgáló internetes felületre, majd a 2017. szeptember 21-i személyes egyeztetésen kért plusz dokumentumok is feltöltésre kerültek határidőben 2017. szeptember 25-én. Az Állami Számvevőszék 2017. szeptember 26-án meg is köszönte a Jobbiknak a tájékoztatást a dokumentumok feltöltéséről. A második körös adatbekérés határidejét pedig maga az ÁSZ zárta le határidő előtt, miután egy 2017. szeptember 28-án 15:18-kor elküldött e-mailben jelezte, hogy másnap reggel 9-re kimegy a Villányi úti irodába, miközben tudta, hogy a Gazdasági Igazgató szabadságon van. Az Állami Számvevőszék szóvivője maga is elmondta az elmúlt napokban a magyaridok.hu-nak adott interjúban, hogy az adatszolgáltatás határideje október 3-án járt le, ennek ellenére tájékoztatásuk szerint már szeptember 29-én lezárták azt.
Nem igaz, tehát a Számvevőszéki jelentés azon megállapítása, amely szerint nem tettünk eleget adatszolgáltatási kötelezettségünknek, az első körös adatbekérést a Jobbik teljesítette, a második körös adatbekérés teljesítését pedig maga az Állami Számvevőszék lehetetlenítette el. Ebből következnek a 2015-2016-os évre vonatkozó megállapítások, hiszen az Állami Számvevőszék maga idézett elő olyan helyzetet, amely alapján megállapításokat tehetett.
Minderről az Állami Számvevőszékkel folytatott írásos bizonyítékokkal rendelkezünk, amelyeket a nyomozó hatóság rendelkezésére bocsátottunk.
A jelentésben szereplő, az Állami Számvevőszék által a Jobbik folyó 2017-es gazdasági évére tett megállapítások szintén nélkülöznek minden alapot. Bár az ÁSZ nem tisztázta az ellenőrzés jogi hátterét, az a párt részére utólag megküldött Ellenőrzési Programban sem szerepelt, ennek ellenére a Jobbik megpróbált együttműködni a Számvevőszékkel, két alkalommal is megkísérelte átadni részükre a kért adatokat, amelyeket azonban az ÁSZ nem volt hajlandó átvenni.
Az Állami Számvevőszék ezek után a jelentésben nem tisztázott forrásból, a jelentésben nem részletezett dokumentumok alapján állapított meg hasraütésszerűen egy tiltott támogatást. A jelentésből az sem derül ki, hogy pontosan milyen jogi személyekkel kapcsolatban és milyen számítások alapján tette megállapításait. A megállapítások így szakmailag értékelhetetlenek, megalapozatlanok és jogellenesek.
A Jobbik egyetért a pártok gazdálkodásának ellenőrzésével, azonban ragaszkodik ahhoz, hogy mindez egy politikai befolyásoltságtól mentes, független eljárásban történjen, ne lehessen az ellenőrzést politikai célokra, politikai pártok ellehetetlenítésére felhasználni.
Schön Péter gazdasági igazgató