A kiskereskedelmi piacon beindult a Black Friday szezon, ami hagyományosan a műszaki cikkeket forgalmazó márkáknál, így a MediaMarkt számára is a legfontosabb értékesítési időszak kezdetét jelzi, amikor a forgalma akár egy átlagos hónap többszörösére is emelkedhet.
A kiskereskedelemben hatalmas küzdelem zajlik, ami az online áruházaknál többfrontossá alakult át az elmúlt években: nem csak az árakban, hanem a raktárkészletben és a kiszállításban is összemérik erejüket a szereplők. A nyeremény ígéretes: a vásárolni szándékozók háromnegyede webáruházban is költeni fog.
A hazai internetezők közül szinte már mindenki hallott a Black Friday-ről, derült ki a MediaMarkt, hagyományos, idén harmadik alkalommal elvégzett reprezentatív kutatásából. Tízből kilenc internetező hallott már a fekete péntekről, amely a tavalyi adatokhoz képest látványos emelkedést jelent.
A kutatásból az is kiderült, hogy négyből három ember webáruházból is tervezi beszerezni a kiszemelt műszaki terméket. A felmérés azt mutatja, hogy a vásárlást tervezők 35%-a tudatosan készül, előre kiszemeli a vágyott műszaki cikket. 44% ugyan nem választja ki a konkrét terméket, de tudja, mire van szüksége, és abban a termékkategóriában keresi majd a legjobb ajánlatot. A MediaMarkt kutatása azt mutatja, hogy idén közel 50%-kal többet költenének műszaki cikkek beszerzésére az emberek.
A MediaMarkt webáruháza november 17-én tartja az online Black Friday akcióját, ahol jelentős kedvezményekkel vásárolhatnak az érdeklődők. A várható rohamra pedig jelentősen megnövelt raktárkészlettel, megerősített létszámmal és 50%-kal bővített eszközparkkal készül.
„A küzdelem a vásárlókért már nem csak az árak, hanem a raktárkészlet és a kiszállítás szintjén is zajlik – mondta el Szigeti Ferenc, a MediaMarkt webáruházának ügyvezetője. Az áruházlánc raktárkészlete óriási, a volument jól érzékelteti az az adat, hogy túl vagyunk az egymillió termék eladásán idén. A szállítási kompetenciáról is sokat elárul, hogy az ország településeinek 93%-ra küldtünk már csomagot az idén.”
A MediaMarkt összegyűjtött néhány tippet a pénteki akcióhoz. Érdemes például már előre kinézni a pontos terméket a webáruházban, utána olvasni a technikai paramétereinek, funkcióknak, felhasználói véleményeknek.
Nagyon fontos megnézni a kereskedő hátterét, legyen az webáruház vagy fizikai áruház. A MediaMarkt emlékezet: 20 évvel ezelőtt nyitotta első áruházát, magyar központja és raktára van és mára már több mint 1 millió terméket értékesített csak a webáruházában. Kardinális kérdés a garancia a hozzá kapcsolódó ügyintézés is, amikor műszaki cikk vásárlásról van szó. A MediaMarkt a nála vásárolt termékekre magyar garanciát kínál. Ráadásul a hazai piacon egyedülálló módon 60 napos visszavásárlási garanciát kínál webáruházban vásárolt termékeire.