Stratégia és szabályok, ezek jellemezték az Sebestyén Peti motorversenyző utolsó előtti versenyhétvégéjét Magny Coursban, Franciaországban.
Sebestyén Peti #56 és csapata az SSP Hungary by Pedercini Racing pénteken hatékony edzésnapon volt túl. Egész hétvégére átfogó stratégiát állított fel a csapat, amit végig követtek. A szombati időmérőt nagy elszántsággal várta a csapat, a versenyző előző napi teljesítményét látva, a folyamatos gyorsulás és a jó köridők tekintetében. A péntek estére jósolt vihar végül jelentős csapadékkal megérkezett a francia pályára, ami megadta a másnapi tréningek fordulatosságát. Számos versenyző is elesett, a magyar pilóta magabiztosan motorozott és előkelő helyen zárta a harmadik szabadedzést. A délutáni időmérőt sikeresen zárva az idei legjobb rajthelyéről indulhatott volna, de a motorblokk csere büntetés, – amivel a csapat már a versenyhétvége megkezdése előtt tisztában volt, így felkészültek ennek a következményeire stratégiai szempontból.
“A hétvégéből ez volt Peti számára a legnehezebb, hiába szerezte meg a legjobb rajtpozícióját, mégis utolsóként a boxutcából kellett rajtolnia a mezőny után. A motorsportban mindig előfordulhat nem várt technikai probléma, ez így történt velünk is. Kénytelenek voltunk felhasználni az ötödik motorblokkot is ezen a hétvégén, így ezért járt a box utcából történő indulásos büntetés. Ami viszont a csapat számára mindenképpen elismerést jelent, hogy profin méltó felkészültséggel hárítottunk minden technikai nehézséget, ami azt mutatja, hogy mindenki jól végzi a feladatát. Bár a büntetést elkerülni nem tudtuk, a munkát és a versenyzést zökkenőmentesen folytattuk. A csapatom a második családom és örülök, hogy ilyen nagyszerű emberekkel dolgozok együtt, akiknek minden alkalommal köszönetet mondok a munkájukért.” – tette hozzá a hétvége beszámolójához Várnai Andrea a csapat főnöke.
Vasárnap, száraz pályán Sebestyén beszámolója szerint, jó tempóban kezdte a futamot, a boxutcai indulás ellenére – “Mind a bemelegítő edzést, mind pedig a supersport kategória versenyét száraz aszfalton teljesítettük. A warm upon finomítottunk még néhány beállításon, illetve közösen a szerelőimmel eldöntöttünk, hogy milyen gumival vágok neki a 19 körös futamnak. A rajtceremónián ugyan felálltam a rajtrácsra, de végül a boxutcából voltam kénytelen rajtolni a mezőny után. Tudtam, hogy kemény verseny vár rám a legvégéről indulva, de ugyanakkor éreztem azt is, hogy a motorom beállításai működnek, és minél előbb fel akartam zárkózni, hogy maradjon sanszom a végén. Időnként nagyon nem volt egyszerű megelőzni olyan versenyzőket, akik nálam ugyan lassabbak voltak – főleg a pálya technikásabb szektoraiban -, mert annyival másabb stílusban motoroznak hozzám képest, hogy folyamatosan azt éreztem, hogy kizökkentenek a saját ritmusomból.” – egy nem várt technikai probléma majdnem meghátrálásra kényszerítette, és többszörösen küzdenie kellett az utolsó métereken. – „Az utolsó körben már arra készültem, hogy megelőzöm még az előttem a 17.helyen haladó vetélytársamat, amikor az utolsó előtti kanyarhoz érve eltört a léptetővilla a váltóban és nem tudtam rendesen visszaváltani, így nemhogy előzés nem lett belőle, hanem még 3-an visszajöttek elém, és így csak a 21.helyen sikerült áthaladnom a célvonalon.”
Sok tapasztalat és sok munka van ebben az évben, a csapatfőnök Várnai Andrea tudja ezt nagyon jól. Az, hogy a mérnökök és a szerelők összeszoktak a versenyzővel egy nagyon jó évet vetít maga elé. “A mostani hétvége után ki kell, hogy emeljem, Tompa Tamásnak és Nicola Da Canalnak az odaadó munkáját, szakértelmüket és precizitásukat. Szerencsés a csapatunk, hogy egymásra találtunk, van két ilyen szakemberünk, akikkel a jövőt tervezhetjük. Közeledve a szezon végéhez, egyre biztosabban tudom, hogy nagyon jó „tanuló” évet tudhatunk magunkénak, ami megadja az alapot, amire magabiztosan tudni építkezni. Csapatként is, de ugyanakkor egyénileg is mindenki folyamatosan fejlődik és tanul, amit nagyon fontosnak tartok. Az október 20-22-i hétvége az idei versenynaptár szerinti utolsó megmérettetés, amire legalább akkora motivációval készülünk – ha nem nagyobbal -, mint a legelső aragoni versenyünkre még áprilisban.”
Fotocredit: Sport&Events Management
Kommunikációs Ügynökség: Faster Promotion
Versenyző: Sebestyén Peti #56
Csapatfőnök: Várnai Andrea