2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Bulvár » A magyar nők első számú titkos fegyvere a humor és az intelligencia
43975

A magyar nők első számú titkos fegyvere a humor és az intelligencia

Egy nők körében végzett online kutatás szerint az a szép, aki harmóniát sugároz

A nemzetközileg ismert magyar divatmárka, a Cango&Rinaldi legfrissebb kutatásában arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar nők a szépségről, mennyire tartják fontosnak a külsőségeket és hogyan befolyásolja önértékelésüket a social media világa. Az online kérdőívet néhány nap leforgása alatt több mint ezren töltötték ki, ami bizonyítja, hogy a magyar nők szívesen megosztják véleményüket a témával kapcsolatban.

Bár a szépség szubjektív fogalom, a szakértők definíciója szerint azt tartjuk szépnek, ami szabályos és természetes. Ezzel az állítással a megkérdezettek elenyésző hányada, csupán 1%-a ért egyet, míg a válaszadók közel fele (48%) gondolja úgy, hogy az a szép, aki harmóniát sugároz, negyede szerint az, aki örömet okoz, 20% pedig úgy gondolja, hogy a szépség egyben egyediséget is jelent.

A tökéletes szépségideál megtestesítője a válaszadók 40%-a szerint a telt ajkú latin színésznő Eva Mendes, a második helyet Audrey Hepburn nyerte meg, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán Scarlett Johansson áll. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 20%-a kifejezetten fontosnak tartja az egyediséget, az extravagáns énekesnő Pink csupán a negyedik helyet szerezte meg, míg az idei év egyik legnépszerűbb szépségeként emlegetett Cara Delevingne végzett a magyar nők listájának utolsó helyén.

Arra a kérdésre, hogy ki, mikor érzi magát a legszebbnek, a nők 41% válaszolta, hogy akkor, amikor dicséretet kap egy számára fontos személytől. A párkapcsolatokban pedig kifejezetten fontos szerepe van a bókoknak, hiszen a második legtöbb válasz alapján a nők akkor érzik magukat a legszebbnek, ha párjuk azt mondja, hogy szépnek találja őt.

A hódítás során a válaszadók 40%-a lehengerlő humorát és intelligenciáját veti be, 20% kedvenc ruháját, 12%-uknak kedvenc ékszere segíti abban, hogy szebben tündököljön. A vörös rúzs az utolsó helyen végzett a kedvenc magassarkú cipő után.

A legtöbb nő úgy véli, hogy a belső szépség minimum olyan fontos, mint a külsőségek, 56%-uk szerint akkor igazán szép valaki, ha látszik, hogy jól érzi magát a bőrében. A belső szépség tekintetében a válaszadók szerint a legfontosabb érték a báj és a kedvesség (43%), ezt követi a kiegyensúlyozottság (32%) és a magabiztosság (16%).

A social media csatornákon számos olyan profillal találkozhatunk, amely mintaként kíván szolgálni az ideális szépség bemutatására. Ezek a tartalmak sok esetben manipuláltak vagy a mindennapi élettől távol álló helyzeteket mutatnak be, hiszen nem mindenki engedheti meg magának, hogy a fél napját az edzőteremben töltse, rendszeresen körbeutazza a világot vagy havonta cserélje a teljes ruhatárát.  A kérdőív kitöltőinek többsége tisztában van ezzel, 73%-uk válaszolta azt, hogy önbizalmát nem befolyásolják a közösségi médiában közvetített tartalmak. 44%-uk szerint a képek túlnyomó része nem a valóságot tükrözi, ám az mindenképpen jelzésértékű, hogy a válaszadók fele érezte már rosszul magát az általa követett hírességek tökéletes képei miatt.

Ennél is árulkodóbb, hogy a megkérdezettek „teljesítménye” a közösségi médiában erősen befolyásolja önbizalmukat: a válaszadók több mint fele érezte már magát megbántva amiatt, hogy egy általa posztolt fotót nem lájkoltak elegen.

A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a magyar nők örömmel fogadnák, ha kedvenc márkájuk nem modelleken, hanem hozzájuk hasonló hétköznapi személyeken mutatná be termékeit. „A nő valódi szépsége belülről fakad és nem csupán a testrészeink arányossága szabja ezt meg. Nem létezik tökéletes szépség ezért nem is törekszünk ennek bemutatására” – mondta Csángó Tamás, a Cango&Rinaldi alapítója. „Őszi aktivitásaink célja, hogy felhívja a figyelmet a szabálytalan szépségekre és közelebb vigye a fogyasztókat a márkához” – tette hozzá.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!