2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » A Miskolci Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft. ellenőrzése
royal_magazin_PNG

A Miskolci Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft. ellenőrzése

A Miskolci Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft. gazdálkodásának ellenőrzéséről (17164)
Az Állami Számvevőszék befejezte a Miskolci Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft. gazdálkodásának 2012-2015 közötti időszakra kiterjedő ellenőrzését.
Az ÁSZ megállapította, hogy Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonosi joggyakorlása összességében szabályszerű volt. A társaság vagyongazdálkodása 2012-2013 között nem volt szabályszerű, a beszámolók hiteles és megbízható alátámasztásáról nem gondoskodtak. A társaság 2012-2013 között az elszámoltathatóság és az átláthatóság feltételeinek nem felelt meg. A társaság vagyongazdálkodása 2014-től összességében megfelelt az előírásoknak, a számviteli szabályozás hiányosságait fokozatosan pótolták, a beszámolókat megfelelően alátámasztották.

Az Állami Számvevőszék kiemelt célja, hogy a helyi önkormányzatok gazdálkodásában rejlő pénzügyi kockázatok feltárásával, az államháztartáson kívülre nyújtott költségvetési támogatások és ingyenes vagyonjuttatások, valamint az államháztartáson kívül működő feladatellátó rendszerek ellenőrzéseivel hozzájáruljon ahhoz, hogy a közpénzeket az államháztartáson kívül működő szervezetek is átlátható, rendezett módon használják fel. Az ÁSZ ezért ütemezetten ellenőrzi az önkormányzatok többségi tulajdonában lévő gazdálkodó szervezeteket, melynek keretében a Miskolci Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft. ellenőrzésére is sor került.

A kizárólagos önkormányzati tulajdonban lévő társaságot 2011-ben alapította az Önkormányzat. A társaság az 1963 óta fenntartott Miskolci Szimfonikus Zenekar által folytatott kulturális és előadó-művészeti feladatokat vette át, annak utódszervezeteként, továbbá közszolgáltatási szerződés alapján részt vett az Önkormányzat közművelődési, kulturális közfeladatainak ellátásában. Tevékenységét 2012-ben két bérelt ingatlanban, 2013-tól egy térítésmentesen használt önkormányzati tulajdonú ingatlanban végezte, vagyonkezelt eszköze nem volt. 2013. december 16-tól kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezetnek minősült. Az ellenőrzött időszakban a társaságnál a befektetett eszközök, a forgóeszközök állománya csökkent. A társaság 2012-ben, 2013-ban és 2015-ben minimális (összesen 1,1 millió Ft) nyereséget ért el, 2014-ben 1,9 millió Ft veszteséggel zárta az évet.

Az ellenőrzés megállapította, hogy az Önkormányzat a jogszabályi előírásoknak megfelelően gondoskodott a helyi közművelődési tevékenység támogatása keretében a társasággal kapcsolatos tulajdonosi feladatainak megszervezéséről a javadalmazási, juttatási rendszerrel kapcsolatos szabályzat elkészítése és a felügyelőbizottság ügyrendjének jóváhagyása kivételével. Az Önkormányzat a javadalmazási, juttatási rendszerrel kapcsolatos szabályzatot nem készítette el, valamint a felügyelőbizottság ügyrendjét nem hagyta jóvá. A tulajdonosi jogok gyakorlása szabályszerű volt. Az Önkormányzat az üzleti terv készítési kötelezettséget előírta a társaság részére, a beszámoló elfogadásáról a felügyelőbizottság írásbeli jelentésének birtokában döntött.

A társaság számviteli szabályozottsága az ellenőrzött időszak elején nem volt megfelelő, azonban 2015-re jelentősen javult. Az elkészített szabályzatok tartalma – a számlarend kivételével – megfelelt a számviteli törvény előírásainak. A közzétételre vonatkozó adatszolgáltatása összességében megfelelő volt, azonban a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítési rendjét 2014. december 15-ig nem szabályozta. Az ügyvezető belső ellenőrzést 2014-ben és 2015-ben nem alakított ki.

Az ÁSZ feltárta, hogy a társaság vagyongazdálkodása 2012-2013 között a belső szabályzatok hiánya és a leltározás hiányosságai miatt nem volt szabályszerű, ugyanakkor 2014-2015 között összességében szabályszerű volt. Az éves beszámolási kötelezettséget teljesítették, azokat 2012 kivételével határidőben letétbe helyezték. 2012-ben és 2013-ban továbbá az éves beszámolók mérlegtételeinek leltárral való alátámasztottsága sem volt biztosított. A társaság fizetőképessége stabil volt, kötelezettségállománya nem jelentett veszélyt a működésére.

A társaság bevételeinek és ráfordításainak elszámolása az értékcsökkenés elszámolása kivételével nem volt szabályszerű. Az alkalmazott árak kialakításánál a piaci viszonyokat vették figyelembe, mely gyakorlat 2015. június 1-jétől nem felelt meg az önköltségszámítási szabálynak.

Az Állami Számvevőszék a jelentésében az ügyvezetőnek négy, a polgármesternek kettő javaslatot fogalmazott meg, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!