A Külgazdasági és Külügyminisztérium teljes mértékben együtt érez a Green Holidays Törökországban ragadt utasaival, akiknek sokszor az is gondot jelent, hol aludjanak vagy hogyan jussanak haza. Pontosan ezért sietett azonnali hatállyal a helyszínre a KKM négy törökországi munkatársa, hogy a helyismeretükkel, nyelvtudásukkal segítsék a bajba jutott honfitársainkat. Több esetben az ő közbenjárásuknak volt köszönhető, hogy az érintettek enni-inni kaptak, vagy hogy nem kellett azonnal elhagyniuk a hotelt. Olyanra is volt példa, hogy a konzul jelentős kedvezményt tudott kiharcolni az érintetteknek azért, hogy legyen hol aludniuk, mivel az utazási iroda nem egyenlítette ki a szállás költségét.
Le kell szögeznünk azonban azt, hogy a helyszínen lévő konzuljaink miben tudnak és miben nem– hatáskör és lehetőség hiányában – segíteni.
A konzuli segítségnyújtás és védelem jogi keretein belül nincs lehetőség a hazautazás és szállás költségeinek átvállalására, azok megszervezésére, mivel ez a biztosító felelőssége. Ezzel kapcsolatban az illetékes Kormányhivatal a hatósági ellenőrzést lefolytatta, a határozatot meghozta: az UNIQA jogosult intézkedni a kártalanításban.
Ezért kérünk minden érintettet, és a helyszínen lévő kollégáinkat is arra kértük, jelezzék a károsultaknak, minden kint tartózkodó vegye fel a kapcsolatot a biztosítóval a 06 80 2999 99-as zöld számon vagy e-mailben a info@uniqa.hu címen. A biztosító ezt követően – az ígéretek szerint – sürgős eljárás keretében elbírálja a kérelmeket és megkezdi a költségek rendezését, valamint a hazautazás megszervezését.
A KKM konzuli szolgálata a továbbiakban is mindent meg fog tenni a károsultak helyzetének segítése érdekében, azonban hangsúlyozzuk, hogy a költségek rendezése a biztosító felelőssége és kötelessége.