A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) megrendezte megújulását követő első szimpóziumát, amelynek témája a gépjárműipar volt.
A rendezvényen a 15 tagvállalat, a hazai gépjárműipar meghatározó szereplői, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint felsőoktatási intézmények képviselői vettek részt. Az MVAE célja, hogy a hazai acélipar fejlődését támogassa a társszervezetekkel és a kormányzati szervekkel való szoros együttműködés által, elősegítse a tagvállalatok K+F tevékenységét és tovább erősítse a nemzetközi iparági kapcsolatokat.
A hazai vas- és acélipari vállalatok rendezvénysorozatának első eseménye a gépjárműiparra helyezte a hangsúlyt kiemelve a magyar, az európai és a globális acélipari tendenciákat, kihívásokat és az iparági kapcsolódási pontokat. A magyarországi acélgyártók jelentős járműipari beszállítónak számítanak és kiváló minőségű termékeket biztosítanak a kül- és belföldi megrendelők számára egyaránt. A két iparág együttműködése mentén az MVAE az acélgyártás további minőségi és mennyiségi fejlődésére számít a következő időszakban.
A hazai acélgyártók fejlesztéseinek köszönhetően hamarosan a gépjárművek azon alkatrészei is itthoni alapanyagokból készülhetnek majd, amelyeknél elvárás a korszerű technológia alkalmazása és a magasabb minőség. Így az import acélipari termékeket a modern helyi megoldások válthatják fel, ami még szorosabb és hatékonyabb együttműködést tesz lehetővé a gépjárműipar szereplőivel. Számukra ez költségmegtakarítással jár az egyszerűbb, belföldi logisztika miatt, míg az acélgyártók biztos partnerekre számíthatnak. Az MVAE elkötelezett, hogy a két egymásra utalt ágazat kooperációját támogassa és a jogszabályalkotók – a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium – bevonását elősegítse.
Dr. Móger Róbert, az MVAE igazgatója hozzátette: „A jövőben aktív véleményformáló és kezdeményező szerepet kívánunk folytatni a koordináció és az érdekképviselet területén a tagvállalatainkat érintő kereskedelmi, energetikai, környezetvédelmi kérdésekben. Ezekben a szektorokban törekszünk az EU által biztosított mozgásteret a lehető legnagyobb mértékben kitágítani, hogy tagvállalataink gazdasági érdekeit támogathassuk.”
Az eseményen elhangzott, hogy a gépjárműipari felhasználók és a tagvállalatok együttműködéséhez szükséges, hogy a hazai acélgyártók megfeleljenek a gépjárműipar kereskedelmi és minőségi előírásainak és igényeinek, valamint az Európai Unió környezetvédelmi követelményeinek. Az Unió acélipari szereplői évente 12 milliárd eurót költenek a folyamatok, a termékek és a technológiák fejlesztésére. Ennek fő oka a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére való törekvés nemcsak az acélgyártás, hanem az acéltermékek életciklusa alatt is, ami a gépjárművek súlyának csökkenését is eredményezi.
Az MVAE hosszú távú célja az acéliparban elkezdődött folyamatok és a fejlődés további ösztönzése, a szegmens megismertetése, elfogadtatása a hazai iparági szereplőkkel, a közvéleménnyel, a döntéshozókkal, aminek konkrét gazdasági előnyei is lehetnek az Egyesülés tagvállalatai számára.
„A hazai ipar fejlesztésében a jól prosperáló vas- és acélkohászat olyan meghatározó tényezővé válhat, amely dinamikusan képes alkalmazkodni a gazdasági változásokhoz” – fogalmazott Dr. Móger Róbert.
Fotó: Gyurkovics Anna