A Flex Ferret Steinmetz roppant erősre sikerült bemutatkozó regénye, amely a mágia újszerű megközelítésének köszönhetően könnyű szerrel lekenyerezte az urban fantasy műfaj rajongóit.
Steinmetz városi környezetbe helyezte trilógiája nyitó történetének szereplőit, így a regény a brit fővárosba kalauzolja el az olvasókat. Egyedi ötletek, izgalmas kalandok és emlékezetes szereplők – ez egyikéből sem szenved hiányt a regény, így nem csoda, hogy könnyen rabul ejti az olvasóit.
Paul Tsabo egy rendkívül különleges varázsló, aki a bürokráció rabja, így természetfeletti ereje is ehhez kötődik. Egy másik varázsló miatt súlyos égési sérüléseket szenvedett hatéves lánya, így Paul elhatározza, hogy felveszi a harcot a terroristamágussal szemben, így beleveti magát a mágusok által gyártott drog, a flex világába, segítségére pedig egy videójáték-mágus, Valentine szegődik. A két szereplő, habár különbözőek, céljaik összeegyeztethetőek, így egymással karöltve szállnak szembe a gonosszal, aki a világ elpusztítását tűzte ki céljául.
Ám a varázslók minden egyes alkalommal, amikor varázsolnak, kibillentik az univerzumot az egyensúlyból, mely folyamatosan megpróbál visszaállni abba. Ennek következtében a varázslókat vagy családjukat folyton fluxus, azaz balszerencse éri. Ez az oka annak, amiért az emberek tartanak mind a mágiától és mind a varázslóktól, sőt nem csupán nem szívlelik őket, üldöző hadjáratot is indítanak ellenük. Az elfogott varázslók a hadseregbe kerülnek, ahol egy kiadós agymosás után az egykori varázslók a hadsereg szolgálatába állnak. Paul egy olyan drog gyártásába kezd, mely hatásának elmúlta után nem üt be a fluxus. Ennek köszönhetően rövid idő alatt elképesztő népszerűségre tesz szert a varázslók körében. Ám rossz kezekbe kerülve e drog még több bűncselekmény elkövetésére sarkallja a gonosz varázslókat, hiszen így mindenféle negatív következmény nélkül tehetnek bármit.
Paul és Valentine rendkívül szórakoztató párost alkotnak, és nem túlzás kijelenteni, hogy a regény helyenként hemzseg a videojátékokkal kapcsolatos utalásoktól, kedvezve a játékimádó olvasóknak. Steinmetz, állítása szerint Valentine személyében egy Paultól minden tekintetben különböző karaktert kívánt megalkotni, melynek természetes következménye, hogy Paul és Valentine kapcsolata igazán pezsgő, eseménydús és impulzusokból gazdag.
A Flex rendkívül összetett és aktuális fantasy, hiszen foglalkozik a jelen társadalmi problémáival, számos a huszonegyedik századra vonatkozó utalást tartalmaz. Az olvasó egy igazi kiforgatott világgal szembesül, melyben a Harry Potter-könyvekkel ellentétben nem a kiválasztottakból lesznek varázslók, hanem a társadalom által kirekesztettekből: mindazokból, akiknek valamilyen rögeszméje van, egyszóval mániákusok.
Steinmetz a regény végén egy elképesztő csavarral gondoskodik arról, hogy újraértékeljünk mindent, amit korábban gondoltunk. A Flex egy trilógia ígéretes első része, így kíváncsian várjuk, hogy az író milyen újabb történettel lep majd meg minket a folytatás során.