A Ferihegyi repülőtérre vezető út (gyorsforgalmi út) állapotával kapcsolatban a Jobbik írásbeli kérdéssel fordult Tarlós Istvánhoz. A főpolgármester válaszából kiderült: 2018 második fele előtt nem lehet arra számítani, hogy megkezdődnek az út felújításával kapcsolatos munkálatok. A 2017-es vizes világbajnokság előtt lesz egy kisebb ráncfelvarrás: cserélni fogják a kopóréteget a legrosszabb állapotú útszakasz 60%-án, a korrodálódott korlátok 60 százalékát kicserélik, illetve korrózióvédő festékkel látják el, amelynek védelme viszont csupán 10-18 hónap lesz.
Érdemi közlekedéspolitikai változást azonban a 2018 második felében kezdődő felújítás sem hoz majd, így például a 3-as metróval ezután sem lehet közvetlenül elérni a repteret.
Ez nem pusztán budapesti probléma, hanem az egész ország szégyene.
Felháborítónak tartjuk, hogy míg a felcsúti kisvasútra jut 9 milliárd forint, erre a 11 kilométeres szakaszra már nem szánnak 1,3 milliárd forintot, amiből fedezni lehetne a felújítást.
A hazánkba érkező vendégek nem a felcsúti kisvasúton, hanem ezen a gyorsforgalmi úton szerzik az első élményeiket az országról.
A Vecsésről, Üllőről, Gyömrőről, illetőleg Monorról munkába igyekvőknek reggelente jelentős dugókat kell elviselniük; meggondolatlan elterelések, torlódások, vasúti sorompók nehezítik az útjukat. A torlódás egyik oka, hogy a 4-es számú főútról balra nagy ívben az Üllői út irányába tartóknak nem csupán csak a kifelé haladó forgalmi sávokon kell áthaladniuk, hanem egy vasúti fővonalon is. Ez tilos jelzés esetén jelentős fennakadás okoz, mivel a kanyarodó sávban nem tudnak annyian megállni, így a főút belső forgalmi sávjában torlódás alakul ki. Néhány száz méterre a jelzett helytől egy multinacionális bevásárlóközponthoz sikerült két körforgalommal a felszín alatt, aluljáróban átvezetni a forgalmat. Érthetetlen, hogy a reggeli órákban a munkába igyekvő tisztességes magyar embereknek miért nem lehet biztosítani azonos feltételeket a közlekedésük során. Szinteltolásos közlekedési lehetőségeket kellene kialakítani, amellyel jelentős forgalomakadályozó tényezőt lehetne felszámolni, emellett a közlekedés biztonságát is javítaná. A Jobbik továbbra is kiáll további P+R parkolók kialakítása mellett, mert ezzel az eszközzel lehet tehermentesíteni a főváros közlekedési rendszerét.
Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője
Sas Zoltán, a Jobbik Pest megye 7. választókerületi elnöke