Az október 2-ai álnépszavazáson Miskolcon is bölcsek voltak a választók: több mint 50 százalékuk nem vett részt a színjátékban: otthon maradtak, mert Európában akarnak maradni.
A Fidesz-KDNP hazugságai, aljas eszközei és rengeteg pénze sem volt elegendő az érvényes népszavazáshoz.
A miskolci választók azonban jelentős részben a demokratikus baloldal felhívására hallgattak.
Az eredmény tükrében köszönjük a miskolciaknak józanságukat!
Tudjuk, akik részt vettek, azok jó része félelemből ment el a szavazókörökig október 2-án:
- féltek a Fidesz-KDNP kilátásba helyezett megtorlásától,
- felültek a Fidesz-KDNP gyűlöletkampányának.
Mi azonban rájuk is számítunk egy Kriza Ákos utáni Miskolc felépítésében!
Egy olyan Miskolcot szeretnénk, ahol a valós problémákkal foglalkozik a városvezetés, ahol nem pártszimpátia alapján osztják a munkahelyeket, ahol az emberek szabadon elmondhatják a véleményüket!
Mert akik otthon maradtak, tudják, hogy Miskolc igazi problémái: a megélhetés hiánya, az alacsony bérek, az egyre romló színvonalú közoktatás, az egészségügy. Nem vagyunk versenyképesek más nagyvárosokkal szemben, mára már nemcsak lányaink/fiaink mennek el innen, de követik őket szüleik is.
A miskolciak olyan városvezetést akarnak, amely valós megoldásokat kínál ezekre!
Szólt ez a távolmaradás annak az anyagi korlátokat nem ismerő kampánynak is, amelyben Kriza Ákos és csapata számolatlanul szórta a város pénzét.
Tudjuk, országosan a Fidesz—KDNP kormánya közel tizenöt milliárdot költött a kampányra.
Vajon honnan vették el ezt a hatalmas összeget?
A miskolciaknak pedig joguk van tudni, honnan vette el Kriza Ákos a miskolciak pénzét a kampányához!
Követeljük, hozza nyilvánosságra mennyi fizetett hirdetés rendelt a városvezetés az október 2-ai kampányban!
Követeljük, hogy a közpénzekből működő MIKOM Kft. hozza nyilvánosságra, mennyi politikai hirdetést tett közé, kik rendelték meg azokat és mennyit fizettek mindezért!
dr. Tompa Sándor
DK Miskolc elnöke