Tegnap befejeződött a Jobbik budapesti aláírásgyűjtő kampánya, amelynek során az elmúlt három hétben több mint tízezer ember írta alá petíciónkat. Rengeteg budapesti tett aláírásával hitet amellett, hogy a kormánynak mielőbb biztosítania kell az M3-as metróvonal teljes felújításának pénzügyi feltételeit.
Budapest az ország szíve, a nemzetgazdaság motorja, az M3-as metróvonal pedig napi félmillió utasával annak legfontosabb közlekedési ütőere. A végzetesen elavult infrastruktúra miatt a metró nem tud megbízhatóan közlekedni, az azon utazók pedig fizikai épségüket veszélyeztetik minden alkalommal, amikor felszállnak rá. A kormány pedig mindeközben ott fúrja a rekonstrukciót, ahol éri.
A vonalat már a balliberális városvezetés alatt is illett volna felújítani, de ez ügyben egy kapavágás sem történt, 2010 óta pedig a metrófelújítás ügye a kormánypárton belüli pozícióharcok áldozatává vált. Hétről hétre újabb és újabb, egyre későbbi dátumok látnak napvilágot a felújítás várható megkezdésével kapcsolatban. Eddig a 2017 tavaszi indulásra esküdött miniszter és polgármester, utóbbi ma már farol ki a dátumból és hárítja a felelősséget. Viselkedése logikus, hiszen sem az összes szükséges tender nem zárul le addig, sem az uniós támogatás nem érkezhet meg. Nehezen leplezett kétségbeesése pedig érthető, hiszen saját szövetségesei hozták és hozzák ebbe a lehetetlen helyzetbe, és ha ne adj’ Isten baj történne, gondolkodás nélkül húznák rá a vizes lepedőt.
Több mint tízezer utas aláírása van a Jobbik mögött, akik szeretnének biztonságosan, kulturált körülmények között utazni. Ígéretünkhöz híven az ő elvárásaikkal fogjuk szembesíteni Seszták Miklóst soron következő miniszteri meghallgatásán.
Stummer János,
a Jobbik budapesti regionális igazgatója