HIDEG RALLY TEAM – Rally Nova Gorica, Szlovénia, 2016. szeptember 9-10.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX
Szeptember 9-10-én került sor a Mitropa Kupa 8. fordulójára, a szlovén Rally Nova Goricára. Az indulók között természetesen most is ott volt a Hideg Krisztián, Kerék István duó, akik komoly célokkal érkeztek meg a bajnoki derbire. A tét nem volt más, mint a Mitropa Kupa bajnoki címe…
Hideg Krisztián: A szlovén futam volt számunkra a 6. verseny a Mitropa Kupában, ahová jókora pontelőnnyel érkeztünk. A célunk így tehát csak az volt, hogy megszerezzük azt a minimális pontot még, ami a bajnoki cím bebiztosításához, megszerzéséhez szükséges.
Habár szenzációs pályák voltak kijelölve, és a rendezés is kifogástalan volt, számunkra egy igazi vesszőfutás volt a múlt hétvégi szereplés. A technika ördöge ugyanis végig harmadik utas volt a Mitsubishiben, mindössze 2-3 tiszta gyorsaságink volt, ahol úgy tudtunk jönni, ahogy szerettünk volna. Az első napot még az abszolút 3. pozícióban zártuk, és mindössze 1,5 másodpercre volt tőlünk az első helyezett. Másnap azonban előbb fékhiba, majd defekt is hátráltatott bennünket. A napi program közepén elkezdett rángatni a kocsi, aminek oka valószínűleg elektronikai jellegű lehetett. A soron következő szervizben ezért mindent ki is cseréltünk a Mitsubishiben, amit csak lehetett, hogy orvosoljuk a hibát. Ekkor még mindig volt esélyünk egy tisztes helyezésre, a dobogóra kerülésre. Az utolsó előtti gyorson azonban beütött a krach: elrepedt az olajcső, az olaj pedig folyamatosan szivárgott a motorra menet közben. Kalandos két szakaszunk volt a célig megfelelő olajnyomás nélkül…
A célvonalon így is át tudtunk gurulni, kategória 6.-ként illetve abszolút 42.-ként. Versenyzésnek így nem igazán nevezném részünkről ezt a szlovák futamot, csak pontgyűjtésnek. Ezért a néhány pontért azonban sokkal jobban megküzdöttünk, mint az idei győzelmekért. A Mitropa Kupa-beli bajnoki cím így megvan, mi pedig rettentő módon boldogok vagyunk emiatt.
A 2016-os szezonra kitűzött egyik célunkat így teljesítettük, a folytatásban az ERT illetve a horvát bajnoki küzdelmekre koncentrálunk. Ehhez a következő állomás a szeptember végi, poreci Croatia Rallye lesz, ahol remélhetőleg már kicsivel több szerencsénk is lesz.
Kerék István: Nagyon nehéz versenyünk volt Szlovéniában… Ahhoz képest, hogy az első nap után azt hittem, probléma nélkül meg tudjuk szerezni az abszolút első három hely valamelyikét – az első 1,5 másodperccel, a második pedig mindössze 0,8 másodperccel volt előttünk –, jócskán okozott nekünk fejtörést a Mitsubishi. Aztán egyik probléma jött a másik után… A legvészesebb helyzet az volt, mikor az utolsó két gyorson, az olajcső repedése miatt, folyamatosan után kellett tölteni az olajt – összesen 21 litert. Annyit fogyasztottunk el belőle, mint benzinből… Mivel a legnagyobb ellenfelünk, Hermann Gassner nem állt rajthoz ezen a versenyen, ezért mindenképp végig akartunk gurulni a maradék két szakaszon, hogy pontot tehessünk a bajnoki cím sorsának ügyére. A Mitropa Kupa-beli hatodik helyezésünk azonban ehhez bőven elégnek bizonyult.
Érdekesség, hogy ezzel az eredményünkkel én nagyobb előnnyel lettem bajnok, mint Krisztián. Míg ő ugyanis a 6. helynek járó pontokat kapta meg, addig én a 3.-ék. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy az ellenfeleink olyan navigátorokkal indultak ezen a futamon, akiket nem neveztek be korábban a Mitropa Kupa küzdelmeibe, így nem vettek részt a pontversenyben sem. Hiszen ebben a bajnokságban is ugyanúgy külön értékelik a pilótákat és a navigátorokat, mint az EB-n vagy a VB-n.
Így, hogy megvan a bajnoki cím, már nem kell kiutaznunk az utolsó fordulóra, Németországba. Helyette teljes erőbedobással koncentrálhatunk a poreci futamra, ami egyben horvát bajnoki és ERT forduló is. Az ottani szereplés meghatározó lesz majd a folytatás tekintetében, hiszen ettől függ, hogy mit priorizálunk majd: az ERT döntőjét vagy a horvát bajnoki címet. De ezen ráérünk majd akkor gondolkodni, most egyedül csakis a Croatia Rallyera koncentrálunk.