DYNAMIC RALLY TEAM – 42. Kassa Rallye 2016, 2016. szeptember 9-11.
Lángi Attila – Csáki Richard, BMW Z4 M Coupe
A Kassa Rallyen minden megtörtént Lángi Attilával, ami csak egy rallyversenyző rémálmában előfordulhat. Kiszakadt kerék, rendőrségi kihallgatás, feltartóztatás, robbanó motor a Z4-ben… A helyzetet csak fokozta, hogy mindezt nem állandó navigátorával kellett átélnie, hanem egy alkalmi segítő ült be mellé a szeptember 9-11-ei hétvégére. Végül a 8. gyorsaságin búcsúztak a küzdelmektől.
Lángi Attila: Kassa a „mindent visz” verseny volt! Mivel új navigátorral, Csáki Richarddal indultam a szlovák futamon, ezért a pályabejárás során arra is nagy figyelmet kellett fordítanunk, hogy kialakítsunk egy jól működő, közös munkát egymás között.
Szombaton, kora délután álltunk rajthoz, de sajnos elég gyér időket autóztunk az első körben, aminek az volt az oka, hogy nagyon nem voltunk egy hullámhosszon. Mindezt az tetőzte meg, hogy a 3., rozsnyói körgyorson kiszakadt a jobb hátsó kereke a BMW-nek. Rafi után engedtek be minket a pályára, ahol koppkeresztben, viszonylag nagy sebességgel róttuk (volna) a köröket. Mikor Rafi hirtelen fékezett egyet, én is egy nagyobbat belenyomtam a fékpedálba, aminek következtében kicsúsztunk a porra és megütöttük a padkát. A felni azonnal széttört, és a kerék is kiszakadt a helyéről. Mivel a szabály az volt, hogy ha nem teljesítsük az összes kiírt kört az adott gyorsaságin, akkor 3 perc büntetést kapunk a kategória legjobb idejéhez képest. Mi inkább félreálltunk, kicseréltük a kereket, majd visszamentünk a pályára, hogy befejezzük a feladatunkat. A közönség pedig nagyon hálás volt ezért.
Az első szervizben jó lett volna, ha még jobban orvosolni tudjuk a hibát a Z4-n, de akkor még csak azokat az alkatrészeket és eszközöket lehetett használni, amiket mi vittünk. Így maradt az alapszituáció, rossz kerékdőléssel és összetartással kellett odaállnunk a második kör rajtjába is. Tisztességesen teljesítettük is a szakaszokat – egészen a 6. gyorsig. A Rozsnyó felé vezető etapon két motoros rendőr állított meg bennünket, és közúti baleset okozásával vádoltak meg bennünket. Miután tisztáztuk a helyzetünket, tanúként akartak meghallgatni bennünket a balesettel kapcsolatban a rendőrkapitányságon. Azt még nagy nehezen sikerült megbeszélnünk velük, hogy a szombati utolsó gyorsaságit még teljesíthessük – cserébe azért, hogy én megígértem, utána rögtön megyünk tanúskodni. Habár ez a döntés a versenyünk végét jelentette volna, hiszen ha nem érünk be az időellenőrzőbe, akkor számunkra nem folytatódik tovább a futam. Az MNASZ munkatársainak azonban ez úttal is köszönjük a közbenjárást és a megértést, hiszen végül jóváírták az időnket, és elnézték, hogy a rendőrségi kitérő miatt 3 órás késéssel érkeztünk meg a szervizbe.
A fiúk helyrehozták a hátsó futóművet, így újra teljes erőbedobással állhattunk oda a másnap reggeli rajtba. Ám sajnos a vasárnap sem alakult szerencsésen számunkra. Az első gyorson beragadtunk egy beesés után kihúzott Honda Civic mögé, aki defekttel baktatott végig előttünk. A szűk erdei úton nem is volt nagyon alkalmunk megelőzni, bár igaz, hogy amint lehetősége adódott rá, lehúzódott, hogy elengedjen bennünket. A második gyorson azonban végleg vége lett a kassai futamunknak: a szakasz 2/3-ánál ugyanis felrobbant a Z4 motorja, és ezzel búcsúztunk a küzdelmektől.