A Közlekedési Egyeztető Fórum hétfői ülése után újfent bebizonyosodott, a kormánypártnak esze ágában sincs, hogy a Nemzeti Együttműködés Rendszerének keretében szóba álljon a szakszervezetekkel, hiszen – a Jobbikkal ellentétben – a Fidesz még a tanácskozásra szóló meghívót sem fogadta el. Noha jól működő közlekedés nélkül nem lehetséges gazdasági fejlődés, nincs társadalmi kohézió, és a vidék számára az életet jelentő mobilitási garancia is üres ígéret marad, az oligarchabarát kormányzat továbbra sem becsüli meg az ágazat keményen dolgozó munkavállalóit, és nem hajlandó az érdemi párbeszédre.
Márpedig a közlekedéspolitikai szakmai kérdéseken túl a szakszervezetek joggal vártak volna választ a terület foglalkoztatottjait érintő munkaügyi kérdésekre is. Hiszen százezer, az áruszállításban dolgozó ember aggódik amiatt, hogy a rohamosan fejlődő automatizálás következtében mi lesz az állásával, mint ahogyan az érintetteket az is érdekli, hogy a korkedvezmény eltörlése miatt elvett töredékidőknek miként alakul a sorsa, valamint van-e egyáltalán állami szándék a szolgáltatáskiszervezés által fenyegetett közösségi közlekedési munkavállalók megvédésére.
Nem pusztán a közlekedési ágazat speciális problémája, hogy a munkaerőhiány miatt túldolgoztatott, és az alacsony bérek miatt maguktól is önkizsákmányoló túlmunkára kényszerülő munkavállalók helyzetének rendezése nem tűr halasztást! A munkásaikat megbecsülő, és éppen ezért a csupán a rövidtávú profitrátát szem előtt tartó cégekkel szemben versenyhátrányt elszenvedő, tisztességet munkaadók érdekét is szolgálná egy valós érdekképviseletet lehetővé tevő törvény megalkotása.
Ezért a magyar dolgozók érdekeinek hathatósabb védelme érdekében a Jobbik politikai támogatásáról biztosítja a fideszes új Munka Törvénykönyve által lerombolt szakszervezeti jogosítványok visszaállításáért küzdő munkavállalói szervezeteket.
Ander Balázs, a Jobbik Munkavállalói Érdekvédelmi Munkacsoportjának vezetője