A Jobbik már tavaly decemberben megmondta, hogy káosz és korrupció várható a balatoni fejlesztési pénzek körül. A jóslat sajnos beigazolódott: a tervezettnél húszmilliárd forinttal többet költ az állam a dél-balatoni vasút átépítésére. Egy meglepő kormányzati döntés szerint ugyanis a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres vasútvonalat – uniós támogatásból a Mészáros Lőrinc nevével jelzett konzorcium újítja fel nettó 72,38 milliárd forintért, a cégcsoport brutális árajánlata mintegy 20 milliárddal dobta meg az előzetesen becsült költségeket.
A korrupció után a káosz is megjelent, hiszen a Mészáros Lőrinc-féle vasútfejlesztésre elkülönített pénzen kívül további 200 milliárd forint rendeltetése is bizonytalan lett, holott a Balatonnak nem háromszáz-, hanem akár háromezermilliárdra is szüksége lenne. A turisztikai régiók közül ugyanis ez a térség fejlődik a legkevésbé, ami a vendégéjszakákra is kihat. Azonban most, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökségen és turizmusért felelős helyettes államtitkáron keresztül újraosztják a 300 milliárdot, nem lehet tudni, hogy mi lesz az fejlesztésekkel.
A Jobbik tudja, mi kell a Balatonnak: munkahelyteremtés, versenyképes turizmusfejlesztés, az ott élők és a nyaralni érkezők körülményeinek minőségi javulása és szezonhosszabbításra alkalmas beruházások. Ezt azonban akadályozza, hogy a Fidesz-kormány vadászterületeként tekint a Balatonra is, koncepció helyett egyéni érdekek mentén haladnak a fejlesztések, a források mostani megvonása pedig felér egy halálos ítélettel.
Kepli Lajos, a Jobbik országgyűlési képviselője, a Balaton-munkacsoport vezetője