A járatok számának további csökkentésével akarja megspórolni a 75 CNG busz árát a miskolci tömegközlekedési vállalat, vagyis burkolt megszorításra kerül sor: ugyanannyi pénzért kevesebb szolgáltatást kapnak az utasok, véli a Jobbik. A fideszes városvezetés mindezt elhallgatná.
Jakab Péter, a legerősebb ellenzéki párt miskolci frakcióvezetője szerint beigazolódott az, amire a Jobbik már áprilisban felhívta a figyelmet: az MVK az utasokra terheli az új buszok árát. A politikus emlékeztetett, a fideszes városvezetés lízingeli a járműveket, ami jelenleg havi 70 millió forint plusz terhet jelent az MVK számára.
„Áprilisi kérdésünkre, miszerint hogyan akarja ezt az összeget megspórolni a közlekedési vállalat, miközben tavaly 400 millióval csökkent a cég árbevétele, a legutóbbi közgyűlésen megkaptuk a választ: a társaság mind a buszok, mind a villamosok számát csökkenti, csuklós buszok helyett pedig több esetben jóval kisebb szóló járatokat fognak indítani” – tájékoztatott Jakab Péter.
Hozzátette azt is, az MVK már most úgy kalkulál, hogy idén kevesebb bérletet fognak eladni, mint tavaly, ami nem csoda, hisz a várható zsúfoltság miatt többen valószínűleg inkább más közlekedési módot fognak választani.
A jobbikos politikus kifogásolta azt is, hogy a járatszám csökkentését tartalmazó előterjesztésben az áll: „a sajtó tájékoztatása nem indokolt”. Jakab szerint a miskolciaknak joguk van tudni, mit kaphatnak a jövőben a pénzükért, ezért arra kérte a városvezetés, tájékoztassák a lakosságot akkor is, ha mindez nem illik bele a fideszes sikerpropagandába.