A Jobbik IT Gazdasági Kabinetje régi meggyőződését támasztja alá az a nemrégiben megjelent felmérés, miszerint a diákok csupán 12 százaléka tekinthető tájékozottnak pénzügyekben. Bármennyire is hihetetlen, de az iskolákban semmilyen tananyag nem foglalkozik a mindennapi pénzügyekkel. Előbb tanulunk az egysejtűek szaporodásáról vagy az atomok elektronkonfigurációjáról, mint a hétköznapi életben sokszor használt gazdasági fogalmakról, műveletekről, folyamatokról.
Joggal merülhet fel bennünk a kérdés: miért nem találkoznak a diákok a köznevelésben folytatott tanulmányaik folyamán olyan hasznos témákkal, mint például mire kell majd figyelniük hitel felvételekor? Milyen veszélyeket rejt a diákhitel? Hogyan lehetnek vállalkozók? Hogy kell helyesen megírniuk egy szerződést? Számtalan kérdést fel lehetne még tenni, amivel nap mint nap szembesülhetünk. Mégis ezekre a kérdésekre a választ jó esetben csak a szüleinktől, ismerőseinktől, netán a Google-től kaphatjuk meg, de egyesek még onnan sem.
A Jobbik szerint a pénzügyi ismeretek oktatásának újfajta megközelítésű, interaktív, szituációs gyakorlatokkal teletűzdelt tananyagon keresztül kellene megvalósulnia. Fontosnak tartjuk ugyanakkor azt is, hogy ez ne újabb terhelést jelentsen a diákoknak, hiszen ők már most is túlterheltek, ezért is szorgalmazzuk régóta a jelenlegi tananyagmennyiség csökkentését. Ha a köznevelésben pénzügyi ismereteket is oktatnának, a diákok már a középiskola elvégzése után olyan gazdasági veszélyhelyzeteket kerülhetnének el, amik akár a későbbi életüket is tönkre tudják tenni.
Guruz Gergely, Jobbik IT Gazdasági Kabinet