Íme a „többszörös magyar bajnok rappsztár”, aki a póthaj kereskedés mellett nemrég ingatlanközvetítésbe kezdett.
Miért pont ingatlanközvetítés? Hogyan jött ez Neked?
Miért kezdtem ingatlanközvetítéssel foglalkozni? Ugyanazért, amiért a hajkereskedéssel is, meg az összes többi vállalkozással. Egyszerűen nagyon jó vagyok a PR-ban, meg a marketingben, az, hogy nem vagyok még egy nagy multinál marketinges, azt nagyon csodálom… Istenigazából az ingatlanközvetítéssel nem én foglalkozom, hanem együtt dolgozom egy irodával, akiknek tulajdonképpen mi vagyunk az arcai. A Peti, meg én, én és a kisöcsém, randalírozunk kettecskén. Felépítjük ezt a Dope Ingatlanportált, de lehet, hogy elmegyek az ingatlanügynöki tanfolyamot is elvégezni, hogy aztán én is mutogathassak budapesti eladó lakásokat, mert én egyelőre a PR-t, a marketinget, a kommunikációt, a kapcsolattartást, ilyeneket szervezünk. Meg persze lealkudom a lakások árát, hogy ha arról van szó. Amit észrevettem az ingatlanpiacon, például, hogy a vevők nincsenek tisztában vele, hogy hogy kell belőni az árakat, mert nagyon sok ingatlan adás-vétel befektetői részről történt, és ugye a befektetők nyomott áron akarnak vásárolni, ahhoz képest, amit az eladók szeretnének. Tehát azért látjátok, hogy vágom ezt a szakmát. Azért vágtam bele, hogy ebből is legyen pénzem. De őszintén szólva nagyon frankó és jó minőségű szolgáltatást adunk, teljes körbe eljárunk az ügyfélnek, melózunk a dolgokkal, utánajárunk, toljuk, nemcsak a különböző hirdetési felületeken, hanem még a kapcsolati rendszerünkbe is bekerülnek az ingatlanok, tehát dolgozunk vele rendesen. Tényleg. Mert én azt szeretem, hogy ha csinálok valamit, azt akkor jól csinálom, úgy mint a zenében is. Nem véletlenül adtam el több mint 500 000 lemezt Magyarországon, több aranylemez, platinalemez, különböző beszerzett díjak.
A hajkereskedésről nem is beszélek – az egy év alatt lett sikertörténet.
Nézd meg Dopeman eladó lakásait!
Pont ez lett volna a következő kérdésem, hogy milyen más vállalkozásaid vannak még?
A hajkereskedés nagyon jól áll, a magyar piacon mi vagyunk vezetők. Vagyis úgy vagyunk mi a vezetők a póthajkereskedésben, hogy azok között, akik a jó minőségű póthajjal foglalkoznak. Van a kínai piacos színvonal, meg a rajság. Mi itt a rajságot prezentáljuk, és abban mindenféleképpen piacvezetők vagyunk. Lehet látni az értékeléseinket, hogy minket nagyon szeret a közönség. Úgyhogy nagyon boldogok és elégedettek vagyunk. Így az ingatlan sztoriba is kb. ezt céloztuk meg, hogy valami jópofa történet legyen belőle. – Nekem tetszik különben.
Egy zenésznek és előadóművésznek ma Magyarországon fontos, hogy több lábon álljon?
Egy férfinak minimum 3 lábon kell állni, hát ez nálam már alapból adott az indián nevem 1000 lökés/perc, ezt órákon keresztül tudom prezentálni. Igen, több lábon kell állni, Magyarországon ez a szórakoztató ipar kutya vacsorája. Mindig van 1-2 ember, akit a tenyerén hordoz a média, mit tudom én, most például a Berki Krisztiánt, a Majoros Pétert, a Liptai Klaudiát, mindig vannak ilyen arcok, akiket időről-időre így hurcolásznak, de aztán utána eldobják az embert. Olyanokat is, akik általában nagyon nagy népszerűségnek örvendenek. Nekünk a Dope hajkeren nem volt egyetlen egy fizetett hirdetésünk sem, mert
van 10.000 like-olónk. Az ismertségre építettük fel az összes brandet amivel foglalkozunk. Az első számú szerelmem még mindig a zene, meg a DopemanTV, meg hogy szórakoztatjuk magunkat azzal, hogy másokat dühítünk, vagy éppen megnevettetünk, de nyilván építeni kell mindenféle brandet, meg vállalkozni kell. Mi ehhez értünk, életművészek vagyunk. De nem olyan életművészek akik odamennek egy nőhöz és azt mondják, hogy drágám, szép a szemem és a tied is, és ahogy összecsillogunk adjál kölcsön 80.000-et és utána eltűnök vele, tehát nem ez a fajta, hanem mi ilyen kreatív életművészek vagyunk, akik hozzátesznek a világhoz, tehát pluszt szeretünk adni. És azért tudunk építeni mindenhova, mindig is jó építők voltunk. Szerintem előző életeink egyikében a piramist is mi építettük… Vagy építtettük, mert hogy építettük volna, azt ugye nem tudom elképzelni, hogy én ott rabszolgaként hordtam volna a köveket.
Akkor az elmondható abból, amit mondtál, hogy a zenei karriered hozzájárul az üzleti sikereidhez?
Persze, hogyne. Nekem van egy nagyon szerencsés adottságom, egy nagyon szerencsés pozícióm, hogy engem mindenki figyel: az is aki szeret, az is aki gyűlöl. De aki gyűlöl, az is igazából szeret, mert engem figyel. Tehát a gyűlölet és a szeretet nagyon közel áll egymáshoz. Mivel figyelnek rám, bármivel kapcsolatban amit prezentálok érdeklődésre számítok. Most például egy üzlet kapcsán, amikor közvetlen kapcsolatba kerülnek velem, akkor rájönnek, hogy egy milyen pozitív személyiség vagyok, és ezzel a bizalmukat is megszerzem, mert nagyon korrektül járok el mindig mindenben.
Kicsit az ingatlanozásra visszatérve, a közvetítőkről mi a véleményed? Kialakult valamilyen negatív, vagy pozitív kép a fejedben róluk? Van egy általános negatív sztereotípia a közvetítőkkel kapcsolatban.
A negatív sztereotípiák ,most kicsit filozófiai szempontból közelítek, azért alakultak ki, mert az emberek belső énjébe rengeteg negatív gondolat van. Az emberek valljuk be, mindenkit utálnak, akinek pénzt kell adni, de valahogy mégse tudják eladni az ingatlanjukat közvetítő nélkül. Tehát, ha olyan ügyesen lennének, hogy maguktól el tudnák adni a lakásukat, meg a házukat, akkor az ingatlanközvetítői szakma ki se alakult volna. Nem? Mert akkor ők eladnák. De mivel ezt nem tudják végrehajtani, mivel kell csinálni szerződést, előleg letétel, akkor ilyen-olyan folyamatok, ügyvédet szerezni, ellenjegyezni, tehát bürokrácia van a dologhoz, nyilván pl. ezért sem szeretik feltétlen az ingatlanközvetítőket, mert a bürokráciához és a jutalékhoz kötik őket.
Miért nálad hirdesse meg valaki az ingatlanját? Mennyiben vagy más, miért tudod jobban eladni azt az ingatlant?
Először is kap egy olyan marketinget, amit máshol nem kap meg, mert ugye én hirdetem az ingatlanját. És azért az nem ugyan az, mintha Józska Pista hirdetné. Mi, ugye kirakjuk a dolgokat és emiatt kap egy olyan figyelmet, amit máshol nem kapna meg. Van egy nagyon jó kapcsolati rendszerünk, amin keresztül sok mindenkihez eljuthat a hirdetés, és hát dolgozunk is vele. Gürizünk, nem csak az a fontos, hogy mutogassuk azt az ingatlant, aztán jaj de jó, heje-huja, 1000-ből 1 majd beesik, hanem nekünk tényleg fontos, hogy elmenjen- mert abból van a pénz.
Igaz, hogy Bangó Margit házát is te árulod?
Rafinált volt a mama, a Margit, mert az az igazság, hogy úgy került fel az oldalunkra, hogy így kitette az üzenőfalunkra, meg se kérdezett, meg semmi. Egyszer csak láttam, hogy ott hirdeti. De mindegy, nem probléma, mert ő hadd hirdesse, komázom a családot, meg mindig
nagyon finomakat főz nekem, ha arra járok feléjük. De amúgy a rendes fórumainkra még nem raktuk ki, mert ahhoz azért kemény jutalékot kéne fizetni, vagy elénekelniük a kedvenc nótámat. Úgyhogy most egyelőre csak kint van ott az üzenőfalon.
Közben azért továbbra is építed a zenei karriered? Ott mi a következő nagy dobás, amit várhatunk Tőled?
A zenei karrierem az köszönöm szépen nagyon jól van, folyamatosan koncertezünk, most van egy új felfedezettem, az egyik fodrászom, Rékasi Dezsőke, nagyon jól énekel. Kész Stevie Wonder a csávó. És most csináltunk egy új dalt, ami szerintem nagyon nagy sláger lesz. Aki hallotta, mindenki el volt tőle ájulva, ilyen igazi jó nyári sláger.
Fotó:24.hu