Stratégiai megállapodást kötött a kormány a BT (British Telecom), a világ egyik vezető kommunikációs szolgáltatásokat és megoldásokat kínáló nagyvállalatának magyarországi regionális szolgáltatóközpontjával az együttműködés megerősítése érdekében. A megállapodást a kormány részéről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, a BT részéről Szabó Zoltán, a szolgáltatóközpont ügyvezetője és Grócz Mária, a központ HR-igazgatója írta alá pénteken Budapesten.
Szijjártó Péter elmondta, a BT-vel kötött a 67. stratégiai megállapodása a kormánynak, az idén pedig a második, és újabb sikerpontot jelent a magyar-brit kapcsolatokban. A BT a harmadik legnagyobb brit vállalat Magyarországon, az elmúlt két évben ezer új munkahelyet teremtett, budapesti és debreceni szolgáltatóközpontjában kétezer alkalmazottat foglalkoztat.
Iain Lindsay magyarországi brit nagykövet – aki beszédét részben magyarul mondta el – hangsúlyozta, kiemelt prioritásnak tekinti a bilaterális üzleti kapcsolatok erősítését Magyarországgal. A brit kormány nagyra értékeli a magyar kormány támogató hozzáállását. A BT, mint a magyar piac fontos brit befektetője, a stabil és támogató gazdasági és üzleti környezetnek, valamint a magasan képzett itteni munkaerőnek köszönhetően növeli jelenlétét a magyar piacon. A megállapodás aláírásával a BT hangsúlyozza elkötelezettségét – mondta a brit nagykövet.
Nina Wegner, a BT alelnöke hangsúlyozta, nemcsak rövid távra ruháztak be Magyarországon. Kifejtette, a gazdasági környezet együttműködő, támogatja törekvéseik megvalósítását. A stratégiai partnerség bizonyítja, hogy a kormány is nagyra értékeli a vállalat itteni tevékenységét. Az új munkahelyek teremtése mindkét fél számára nagyon fontos.
Szijjártó Péter elmondta, a világban gyors változások zajlanak, harc folyik a fogyasztókért és a beruházásokért. Magyarország e téren is egyre jobban teljesít, 2015-ben minden idők legtöbb beruházását, exportját és külkereskedelmi többletét regisztrálta.
Elmondta, a tavalyi külgazdasági rekordévnek fontos szerepe volt abban, hogy a tartós növekedési pályára állt magyar gazdaság közel 3 százalékos éves növekedési ütemet tudott felmutatni és 23 éves rekordot döntött a foglalkoztatásban. Magyarországon jelenleg 4,262 millióan dolgoznak, 145 ezerrel többen, mint egy évvel korábban, a munkanélküliség 6 százalék. Hozzátette, szeretnék elérni Csehország szintjét, ahol ötmilliónyian dolgoznak.
A dinamikus növekedésből a szolgáltatóközpontok szektora is jelentős mértékben kivette a részét, ez az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, tavaly az autóipar után ide érkezett a legtöbb beruházás, a sikeresen letárgyalt 67-ből 12 – közölte.
A miniszter elmondta, Magyarországon 90 szolgáltatóközpont van, 37 ezer fiatal alkalmazottal. A központok egyre magasabb hozzáadott értéket képviselnek, és nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a jól képzett, nyelveket beszélő fiatalok Magyarországon maradjanak, mert a BT és a hozzá hasonló vállalatok olyan presztizsű és olyan fizetésű munkákat tudnak kínálni, amelyek miatt nemcsak érdemes itthon maradni, hanem érdemes még Londonból is hazajönni – tette hozzá. A magyar kormány ezért kifejezetten támogatja a szolgáltató szektorok ágazatát, amelyben idén mintegy 10 százalékos létszámbővítést terveznek a vállalatok – mondta.
A miniszter elismeréssel adózott annak, hogy az Egyesült Királyság olyan nagykövetet küldött Budapestre, aki képes arra, hogy magyarul szóljon hallgatóságához. Ez is mutatja azt a tiszteletet, amit a brit diplomácia tanúsít, és amit mindig nagy csodálattal szemléltünk – mondta. Kitért arra is, drukkolnak az Egyesült Királyságban esedékes népszavazás eredményéért, hogy a miniszterelnök meg tudja győzni a lakosságot arról, hogy benn maradjanak az EU-ban.
Szabó Zoltán, a szolgáltatóközpont ügyvezető igazgatója elmondta, a BT 17 éve van jelen Magyarországon. A vállalat budapesti és debreceni irodáiban dolgozó szakemberek 15 országban, 18 különböző nyelven nyújtanak széleskörű szolgáltatást a BT leányvállalatai, üzleti partnerei, valamint több mint 3000 multinacionális szervezet számára. A szolgáltató központ tevékenységei között szerepel az ügyfélmenedzsment, a pénzügyi szolgáltatások, a humán erőforrás menedzsment és üzleti adminisztráció, valamint a hálózati és IT-megoldások tervezése, fejlesztése, implementálása és üzemeltetése is. A munkavállalók 92 százaléka magyar, 85 százalékuk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, átlagban több mint két idegen nyelven beszélnek felsőfokú szinten, átlagéletkoruk 32 év.
Az ügyvezető kitért arra is, hogy 2015-ben a BT regionális szolgáltatóközpontja nyerte el a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) valamint a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) által odaítélt, Magyarország legjobb szolgáltató központjának járó kiválósági díjat, majd 2016 februárjában a negyedik CEE Shared Services and Outsourcing díjkiosztó gálán a kelet-közép-európai régió legjobb szolgáltató központjának választották.