10 év alatt kell kifizetnie Miskolcnak az új CNG buszok árát, ami jelenleg havi 70 milliós költséget jelent az MVK Zrt-nek. A Jobbik szerint a fideszes városvezetés járatritkítással fogja megspórolni az összeget.
Sokan azt hiszik, hogy a CNG buszok már Miskolc tulajdonát képezik, hiszen a Fidesz azt hirdeti, hogy a város közel 10 milliárdos fejlesztéssel lett gazdagabb. A valóságban azonban az MVK csupán lízingeli a járműveket, amelynek terheit 10 évig kell az önkormányzatnak viselnie, mondta hétfői sajtótájékoztatóján Jakab Péter. A Jobbik helyi frakcióvezetője úgy fogalmazott: „a fideszes vezetés csak a 6 millió forintos átadóünnepséget fizette ki, a buszokat azonban jórészt a következő városvezetőknek kell kigazdálkodniuk”.
A Jobbik szerint az MVK járatritkításokkal próbálja majd megspórolni a tetemes, havi 70 milliós lízingdíjat, aminek már most is vannak jelei: a tavaly decemberi járatritkítás után április 12-től újabb villamosok maradnak a garázsban a reggeli csúcsban, és várhatóan a buszok számát is csökkenteni fogják, hívta fel a figyelmet Jakab.
Az ellenzéki politikus tudni szeretné, honnan kívánja az önkormányzat előteremteni a CNG buszok lízingdíját anélkül, hogy tovább rontanák a szolgáltatás színvonalát, illetve milyen számítások készültek erről, mielőtt megkötötték volna a városháza szerint „kedvező lízingkonstrukciót”.